شناسهٔ خبر: 10228 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احمد مسجدجامعی از «معمای شاه» بازدید کرد

رئیس شورای شهر تهران با حضور سر صحنه «معمای شاه» از روند تولید این سریال تاریخی دیدن کرد و با سازندگان به گفت و گو پرداخت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ احمد مسجدجامعی جمعه گذشته با تعدادی از همراهانش عازم مجموعه تاریخی نیاوران شد تا از جریان تولید سریال «معمای شاه» دیدن کند.

در این دیدار، محمدرضا ورزی نویسنده و کارگردان سریال ضمن ارائه توضیحاتی درباره اثر، رئیس شورای شهر را در جریان مضمون مجموعه که به زندگی محمدرضا پهلوی و حوادث انقلاب می پردازد، قرار داد.
ورزی از مسجدجامعی خواست تا در مقام رئیس شورای شهر، شهرداری تهران را تشویق و ملزم به حفظ و حراست از معماری متعلق به دوره انقلاب اسلامی کند، چرا که این بناها به دلیل عدم مراقبت کافی، در حال از بین رفتن و فراموشی هستند.

مسجدجامعی نیز با تأکید بر لزوم و اهمیت خطیر برنامه ریزی برای این امر، از طراحی برنامه های دقیق و اقدامات جدی در راستای حفظ بناهای قدیمی و تاریخی تهران خبر داد و افزود: قرار است مدرسه علوی به عنوان یکی از اماکن مهم انقلاب خریداری و مورد مرمت و نگهداری قرار گیرد.

وی همچنین بخش هایی از سریال را تماشا کرد و با تمجید از کیفیت اثر تا به اینجا، از سازندگان خواست تا در کنار شخصیت‌های سیاسی، به چهره‌های فرهنگی نیز التفات ویژه‌ای داشته باشند.

توصیه ای که در پاسخ به آن ورزی متذکر شد این مهم در شاکله فیلمنامه از ابتدا گنجانده شده و بر همین اساس، جلال آل احمد به عنوان یکی از شخصیت های برجسته فرهنگی حضور دارد و نقش او را نیز محمد عمرانی ایفا می کند. یادآور می شود این سریال الف ویژه به تهیه کنندگی علی لدنی از زمستان سال گذشته در حال تصویربرداری است و طبق پیش بینی ها از ۱۸ بهمن امسال طی ۵۰ قسمت به صورت هفتگی جمعه ها روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

گروه تا یک ماه دیگر در مجموعه کاخ‌های نیاوران کار می‌کنند و در ادامه به شهرک سینمایی غزالی می‌روند. دکورهایی از میدان منیریه و انقلاب نیز ساخته شده که مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

سریال  الف ویژه «معمای شاه» به کارگردکانی محمدرضا ورزی در ۴۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت از سوییس در سال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد.

نظر شما