شناسهٔ خبر: 10237 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هفته سینمای ایران در دو شهر صربستان برگزار می شود

هفته سینمای ایران در دو شهر بلگراد و نووی ساد صربستان برگزار می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ فیلم های ایرانی در دهه فجر در نووی ساد مرکز استان ویوودینا به عنوان دومین شهر بزرگ صربستان نمایش داده می شود و شهرداری این شهر میزبان هفته سینمای ایران خواهد شد.

در دیدار مشترک محمود شالوئی رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ایران با وانیا وچنوویچ معاون فرهنگی شهردار و آندری فایگلیمدیر خانه فرهنگی نووی ساد، برگزاری هفته سینمای ایران در دهه فجر برای مدت هفت شب در محل سالن اصلی این شهر واقع در مرکز فرهنگی شهرداری قطعی شد.

مسئولان فرهنگی شهر نووی ساد در ملاقات با شالوئی ضمن قدردانی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و با اشاره به جایگاه رفیع سینمای ایران درسطح جهانی، برپایی هفته سینمای ایران را نقطه عطفی در بسط و توسعه همکاری های فرهنگی هنری دانسته و بر گسترش روابط فیمابین تأکید کردند.

معاون فرهنگی شهردار نووی ساد اظهار امیدواری کرد تا پس از هفته فیلم ایران روابط فرهنگی در زمینه های موسیقی، هنرهای نمایشی و برپایی نمایشگاه های تجسمی نیز با حضور گروه های ایرانی از سر گرفته شود.

شالوئی رایزن فرهنگی سفارت کشورمان هم با قدردانی از استقبال نووی ساد برای برگزاری هفته سینمای ایران وعده داد که برای تقویت و توسعه برنامه های فرهنگی، گام های جدی تری برداشته شود و از همه فرصت ها به نحو مناسبی استفاده گردد.

رایزن فرهنگی کشورمان یادآور شد: جذابیت و محتوای غنی فیلم های ایرانی زمینه مطلوبی را برای جلب هرچه بیشتر مخاطبان هنر هفتم و آشنایی آنها با فرهنگ درخشان ایران اسلامی فراهم خواهدکرد.

درحالی برگزاری شب های سینمای ایران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در نووی ساد قطعی می شودکه پیش از این هم برای برگزاری هفته فیلم های ایرانی در موزه سینمایی بلگراد برنامه ریزی های لازم انجام شد و براساس آن فیلم های ایرانی از شامگاه ۱۵ بهمن در سالن تازه تاسیس این موزه واقع در مرکز صربستان برای مدت یک هفته به نمایش گذاشته خواهد شد.

با این توافق هفته سینمای ایران با نمایش فیلم های ایرانی در دهه فجر در دو شهر مهم و اصلی صربستان یعنی بلگراد و نووی ساد برگزار می شود. برای برگزاری هفته های فیلم ایران در صربستان ، سازمان سینمایی کشور، بنیاد فارابی و نیز اداره کل همکاری های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد را همراهی و همیاری می نمایند.

نظر شما