شناسهٔ خبر: 10238 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مردم دو روز از سال رایگان به سینما می‎روند

دبیر کارگروه روز مردم و سینما گفت: با تصویب سازمان سینمایی مردم دو روز از سال را به صورت رایگان به سینماها خواهند رفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ حبیب ایل بیگی افزود: به پیشنهاد حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی مبنی بر فرهنگسازی سازی رفتن به سینما و آشتی دوباره خانواده ها با هنر هفتم و با توجه به نزدیک شدن جشن های پیروزی انقلاب اسلامی برنامه هایی برای حضور مردم در سینماها درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: زمینه ای فراهم شد که مردم به دعوت سازمان سینمایی به عنوان میهمان همه سینماهای کشور دو روز را در سال به شکل رایگان به سینما بروند.

عضو شورای مدیران سازمان سینمایی ادامه داد: یکی از این روزها قطعا روز ملی سینما (۲۱ شهریور) است و دومین روز نیز در یکی از ایام الله دهه فجر انتخاب خواهد شد.

ایل بیگی تاکید کرد: در شورای مدیران سازمان سینمایی وزارت ارشاد، این پیشنهاد تصویب و مقرر شد که کارگروهی در این باره با حضور نمایندگان انجمن سینماداران، کانون پخش کنندگان، خانه سینما و برخی مدیران سازمان سینمایی تشکیل شود که دبیری آن را من به عهده دارم.

وی ادامه داد: تا به حال در این باره سه جلسه برگزار کردیم و در دو روز آینده به جمع بندی می رسیم که روز سینمای رایگان و مکانیزم اجرای این طرح را اعلام می کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: یکی از مسوولان در استان ها این خبر را اخیرا اعلام کرده اما به دلیل عدم مسوولیت این مدیر در این زمینه اعلام گلایه می کنیم؛ ما در سفری که با رییس سازمان سینمایی به یکی از استان ها داشتیم در باره این طرح صحبت کردیم اما این مهم از سوی سازمان سینمایی برگزار می شود و درست است که خود مسوولان سینمایی این خبر را اعلام کنند.

ایل بیگی اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده در نشستی که با حضور اهالی رسانه برگزار خواهد شد در این باره جزییاتی اعلام شود.

وی این اقدام را سبب آشتی دوباره مردم با سینما دانست و یادآور شد که این مهم موجب فرهنگسازی سینما رفتن و تشویق مردم برای ارتباط موثرتر با هنر هفتم و به نوعی هدیه سازمان سینمایی به علاقه مندان به سینما است.

نظر شما