شناسهٔ خبر: 10241 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرج‌الله سلحشور: جشنواره «عمار» نور امیدی در سینماست

کارگردان «یوسف پیامبر(ع) گفت: جشنواره عمار با رویکردی که به موضوعات ارزشی و انقلابی دارد، نور امیدی در سینما محسوب می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ فرج‌الله سلحشور، کارگردان سینما و تلویزیون درباره تجلیلی که از وی در جشنواره عمار شد، اظهار کرد: خوشحالم در مراسمی تجلیل شدم که در آن خانواده شهدا و روحانیون حضور داشتند. برای همین اتفاقی که برایم در اختتامییه جشنواره عمار روی داد را هیچ‌گاه فراموش نخواهم کرد. درضمن در اختتامیه این جشنواره بزرگانی چون آیت‌الله جنتی حضور داشتند که لذت این تجلیل را برای من چند برابر می‌کرد، به ویژه اینکه جایزه را از دستان وی دریافت کردم.

وی درباره جشنواره عمار گفت: این رویداد سینمایی نور امیدی در سینما است، زیرا در این وضعیت نامناسب که بر سینمای کشورمان حاکم است چنین جشواره‌هایی کمک می‌کند تا بتوان هنوز به سینمای کشورمان امید داشت، البته به شرطی که از این رویداد که با انگیزه اعتلای هنر انقلابی برگزار می‌شود حمایت کامل شود. این حمایت نیز باید به طور جدی از طرف مسئولان انجام شود.

کم‌کاری سینماگران حرفه‌ای در جشنواره عمار

این کارگردان در پاسخ به این سوال که مردم و هنرمندان چه رسالتی پیرامون این گونه رویدادهای ارزشی دارند، گفت: مردم دین‌مدار کشورمان همیشه از حرکت‌های ارزشی حمایت کامل کرده‌اند، اما این هنرمندان هستند که هیچگاه نتوانسته‌اند در این زمینه قدم‌های مثمر ثمری بردارند، معدود سینماگران متعهدی هستند که دغدغه دین دارند، اما بخش عظیمی از فیلمسازان این دغدغه را ندارند و تنها در پی دستیابی به جایگاهی هستند که به واسطه آن موقعیت خودشان را تثبیت کنند.

سلحشور با بیان اینکه هر جشنواره‌ای در ابتدای راهش با مشکلات و کمبودهایی رو به روست، گفت: ممکن است برخی‌ها بخواهند از کیفیت آثار حاضر در جشنواره عمار ایراد بگیرند که به نظر من منطقی نیست، چراکه این آثار عمدتا از کیفیت خوبی سود می‌برند، دوما این آثار را فیلمسازان جوانی ساختند که در ابتدای راه به سر می‌برند، بنابراین اگر هم نقصان‌های تکنیکی هم وجود داشته باشد در دوره‌های بعد رفع خواهد شد.

همخوانی موضوعات جشنواره عمار با آرمان‌های انقلاب

کارگردان سریال «یوسف پیامبر» در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: موضوعاتی که در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است به شدت با آرمان‌های انقلاب همخوان است. برای همین برخی از بدخواهان انقلاب نسبت به آن واکنش منفی نشان می‌دهند، به ویژه رسانه‌های خارجی که از هر گونه تبلیغات منفی نسبت به این رویداد ارزشی کوتاهی نکرده‌اند، اما خوشبختانه این جشنواره با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعاتی چون حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ که در این جشنواره مورد توجه قرار می‌گیرد قابلیت‌های فراوانی برای تبدیل شدن به فیلم سینمایی داراست، به شرطی که مسدئولان با فراهم آوردن امکانات این شرایط را در اختیار فیلمساز متعهد و دغدغه‌مند قرار دهند تا کارهای مورد نظر را تولید کنند.

نظر شما