شناسهٔ خبر: 10245 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ورود معنادار عربستان به صنعت بازیهای رایانه‌ای

عربستان سعودی که تاکنون هیچگونه فعالیتی در حوزه بازیهای رایانه ای نداشته و فاقد این صنعت است به تازگی یک بازی با مضمون تاریخی و در سبک اکشن ماجرایی به بازار گیم عرضه کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ این بازی عربستانی در قالب پلتفرمهای مختلف عرضه شده و  "حفاری شده: به دنبال ابن بطوطه" نام دارد. این بازی را یک شرکت عربی بنام سمافور ساخته  و قسمت اول از مجموعه بازی "حفاری شده" به شمار می‌رود. 
داستان بازی به ماجرای یک جوینده گنج به نام فاریس جواد و خواهرش دانیا می پردازد که برای پیدا کردن گنجینه ای باستانی به مراکش می روند. در این سفر آن ها بر اساس نشانه های باقی مانده از جهانگرد معروف ابن بطوطه مسیر خود را مشخص می کنند و در این راه با مشکلات متعددی از جمله مبارزه با قاچاقچیان عتیقه و مزدوران آنها می پردازند. این بازی را شرکت عربی سمافور با حمایت مالی شرکت بین المللی سمانور ساخته و قرار است این بازی به صورت سریالی و در قسمت های مختلف به بازار عرضه شود. 
نویسنده و کارگردان این بازی احمد جاد الله است که درباره ساخت بازی این طور توضیح داده است: ما در کل نویسندگانی هستیم که داستان های زیادی برای تعریف کردن داریم داستان هایی که درباره خاورمیانه بوده و ما به کمک موتور پایه های قدرتمند و تکنولوژی های روز می توانیم آنها را در شکل بازی در اختیار کاربران قرار دهیم. 
عماد فهد الدقیطر مدیر و سرپرست شرکت سمانور نیز توضیح می دهد:  ما  اولین بازی رایانه¬ای عربی را روی کنسول های مختلف به جهان عرضه می¬کنیم و به دنبال آن هستیم تا ساخت و عرضه بازیهای خودمان را به نسل کنسول های جدید هم انتقال دهیم. 
بازی "حفاری شده" اکنون برای کنسول های رایانه و پلی استیشن ۳ و در  زبانهای مختلف از جمله فارسی عرضه شده،  همچنین نسخه هایی از این بازی برای شبکه  فیس بوک و گوشی های اندروید و اپل در حال ساخت است.  
گفتنی است جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین کشور اسلامی دارنده صنعت گیم در جهان شناخته می شود و تولیدات ایرانی در بازارهای کشورهای منطقه و حوزه بین الملل عرضه شده است. 
برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به دنبال توفیق صنعت گیم ایران و شناخته شدن فعالان این عرصه در مجامع و رویدادهای بین المللی با سرمایه گذاری هنگفت و جذب فناوری جدید و به خدمت گرفتن متخصصان کشورهای غربی تلاش دارند وارد دنیای گیم شوند.   
کارشناسان همچنین معتقدند که اگر در ایران سرمایه گذاری به صورت مناسب در حوزه صنعت گیم صورت نگیرد به راحتی رتبه ایران به عنوان کشور پیشرو منطقه دراین گستره  درسالهای آتی از دست می‌رود.

نظر شما