شناسهٔ خبر: 10251 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بصیری» 2 کتاب «عطر حضور» و «تعزیه» را می‌نویسد

یک نویسنده دینی از نگارش پیش‌نویس رمانی با موضوع «تعزیه» و فیلم‌نامه‌ای با نام «عطر حضور» خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ مریم بصیری، نویسنده آئینی کشورمان از انتشار مجموعه «عطر حضور» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اثر را برای انتشار به مؤسسه انتشارت «امیرکبیر» سپرده‌ام.

وی با بیان اینکه حدود دو سال است که روی دو پژوهش فرآیند شکل‌گیری داستان در ادبیات داستانی و دراماتیک، و ارائه دین در برنامه‌های نمایشی تلویزیون کار می‌کنم و تا پایان سال باید کار آنها را تمام کنم و تحویل بدهم، افزود: یک زندگی‌نامه داستانی با نام «اویی که دوستش می‌داشتی» برای چاپ به انتشارات قلم سپرده‌ام. همچنین دو مجموعه فیلمنامه و نمایشنامه هم با عناوین «عطر حضور» و «شهریار شرق» و پنج نمایشنامه دیگر در انتشارات امیرکبیر دارم.

نویسنده رمان «دخیل عشق» همچنین از آماده شدن پیشنویس یک رمان با موضوع سیدالشهدا(ع) و مراسم «تعزیه» خبر داد و گفت: در این رمان تلاش می‌کنم به شکل‌گیری نمایش تعزیه و حواشی آن بپردازم.

بصیری اظهار کرد: پژوهش‌های این رمان را از خردادماه سال جاری آغاز کرده‌ام و نگارش پیش‌نویس نیز از فردای روز عاشورا آغاز شده است. نگارش پیش‌نویس چهل روز طول کشید و دقیقاً روز اربعین سید و سالار شهیدان به اتمام رسید که این اتفاق اگر تصادفی هم باشد، انرژی مثبتی را برای ادامه کار به من داد.

نظر شما