شناسهٔ خبر: 10267 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیری بی‏ مهری تلویزیون را تلافی کرد

مهران مدیری دعوت برگزار کنندگان جشنواره جام جم را برای حضور در مراسم اختتامیه این رویداد هنری تلویزیونی رد کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ مسوولان برگزاری جشنواره جام جم که برای دعوت از مدیری  جهت شرکت در اختتامیه خود عازم لوکيشن مجموعه جدید این کارگردان و بازیگر مطرح کمدی رفته بودند، نتوانستند او را متقاعد کنند تا به خواسته آنان عمل کند. در این دیدار که گویا زین العابدین مدیرشبکه سوم سیما نیز حضور داشت، چند تن از مسوولان تلویزیون و جشنواره جام جم در ظاهر به نیت دیدار از پشت صحنه مجموعه ویديویی جدید مدیری، اما با هدف اصلی طرح مسئله دعوت از وی برای شرکت در اختتامیه این جشنواره به محل لوکیشن رفتند.  با این حال تلاش های آنان ثمری نداشت  و مدیری که همچنان ماجرای حذف آثارش از دوره قبلی این جشنواره را به دست فراموشی نسپرده، پیشنهاد مطرح شده را نپذیرفت.
قضیه این است در دوره قبلی این جشنواره که زمستان سال گذشته برگزار شد، مسوولان تلویزیونی در اقدامی عجیب، از انتخاب آثار مدیری برای حضور در بخش های مختلف آن خودداری کردند. این اتفاق که همان مقطع با واکنش مخفی رسانه‏ها مواجه شد، جواب قانع کننده ای از سوی مسوولان برگزاری در پی نداشت. همان زمان مهدی فرجی دبیر جشنواره جام جم ترجیح داد تا توپ را به زمین شبکه‏ها  بیندازد و گفت که مسوولیت انتخاب آثار هر شبکه بر عهده مدیران آن بوده است. شبکه سه سال گذشته برای کمرنگ جلوه دادن نبود مدیری و آثار پر مخاطبش، دست به دامان ساخته‏های موفق رامبد جوان، سروش صحت و رضا عطاران از جمله «متهم گریخت»، «مسافران»، «ترش و شیرین» و «ساختمان پزشکان» شدند. ضمن اینکه سریالهایی چون: «زیر زمین» (علیرضا افخمی)، «وضعیت سفید» (حمید نعمت ا...)، «نابرده رنج» (علیرضا بذر افشان)، «مسیر انحرافی» (بهرنگ توفیقی) و «زن بابا»  (سعید آقا‏خانی) نیز در کنار آنها قرار گرفتند تا فهرست، چندان خلوت به نظر نیاید: منتقدان به اين اتفاق، نبود آثاری چون «مرد هزار چهره» و «مرد دو هزار چهره» را در این لیست غیر منطقی دانستند. علی دارابی معاون سیما نيز در همان زمان با بیان اینکه در رای داوران مداخله‏ای نشده، به طور تلویحی حضور چهره‏ای چون مهران مدیری را در شبکه نمایش خانگی طی سال‏های اخیر دلیل اصلی این اقدام و حذف دانست (دارابی گفته بود: باید بگویم برخی از دوستان دغدغه‏های دیگری دارند و در حوزه‏های مختلف مشغول به کار هستند، اما ما ملاحظات و ضوابطی داریم که بر اساس آنها دست به تولید می زنیم. ما کارگردان غایبی نداریم و کسی از نظرمان ممنوع نیست).
این پاسخ‏ها اما هیچکدام برای افکار عمومی که همچنان دلیل جای خالی مدیری در تولیدات سال های اخیر تلویزیون برایشان یک علامت سوال بزرگ است، قانع نکرد. هر چند فرجی در همان نشست با بیان اینکه آثار شرکت داده شده مربوط به سال‏های ۸۳ تا ۹۱ هستند، تلاش کرد تا غیبت «۹۰ شب» (۱۳۷۹)، «ببخشید شما» (۱۳۷۸)، «پلاک ۱۴» (۱۳۷۸)، «پاورچین» (۱۳۸۱) از ساخته‏های قبلی مدیری را توجیه کند. حال آنکه او سریال‏های «نقطه چین»، «جایزه بزرگ»، «شب های برره» و «باغ مظفر» را پس از سال ۸۳ ساخته بود و این توجیه، محلی از اعراب نداشت. به هر حال مدیری با رد دعوت کنندگان جشنواره جام جم که قصد داشتند با بهره‏گیری از حضور او، جذابیت و وزانت خاصی به مراسم خود ببخشند، به شکل نه چندان غیر منتظره‏ای ناکام ماندند.
در واقع می‏توان این پاسخ منفی مدیری را پس از شوخی‏های جانانه‏ ای که در پکیج اول «شوخی کردم» با صداوسیما انجام داد، دومین موضع‏گیری معنی‏دار او در قبال بی‏مهری‏های سال‏های گذشته مسوولان رسانه ملی با این چهره سرشناس طنز ارزیابی کرد.
یک حاشیه جالب
اما این خبر یک حاشیه جالب و شنیدنی نیز دارد و آن اینکه درست در روزي که مراسم اختتامیه جشنواره جام جم برگزار خواهد شد، دست‏اندرکاران تولید «ویلای من»، مجموعه تلویزیونی قبلی مدیری، قصد دارند تا قرعه‏کشی جوایز این مجموعه را انجام دهند! اختتامیه سومین جشنواره جام‏جم قرار است از ساعت ۱۷:۳۰ چهارشنبه ۲۵ دی در سالن همایش‏های بین‏المللی صداوسیما برگزار شود. اين در حالي است كه قرعه‏کشی سوم سریال «ویلای من» نيز چهارشنبه هفته جاری از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ برگزار مي‏شود و به احتمال فراوان خود مدیری نیز یکی از حاضران اصلی خواهد بود.

نظر شما