شناسهٔ خبر: 10272 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هروی: نقاط قوت و ضعف دانشگاه‌ها را بررسی می‌کنیم

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه سرانه‌ای شدن بودجه دانشگاه‌ها هنوز هم مطرح است، گفت: تا آخرین لحظه امیدواریم آن را در بودجه سال ۹۳ محقق کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمدجواد هروی نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق درباره بودجه دانشگاه‌ها و سرانه‌ای شدن آن گفت: با توجه به اینکه در روزهای گذشته شاهد بودیم معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری تخصیص اعتبارات بین دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی انجام دادند و با توجه به اینکه این مسئله در لایحه بودجه به صورت ذکر اعداد و ارقام آمده است، این سخت است که ما بتوانیم ارقام موجود را برگردانیم.

وی ادامه داد: با این وجود ما توانسته‌ایم آمار و ارقامی مختص به سرانه هر دانشگاه را استخراج کرده، کمی‌ها، کاستی‌ها و نقطه قوت دانشگاه‌ها را مشخص کنیم و تلاش می‌کنیم در کمیسیون تلفیق در فرصتی مناسب این ضرایب را به شکل عملی مطرح کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قصد ما این نیست که در یک فرصت یک ساله بتوانیم روند موجود را به شکل صحیحی هدایت کنیم، گفت: تلاشمان این است  فضای نادرست تخصیص اعتبارات دانشگاه و مراکز آموزشی را در مسیری صحیح هدایت کنیم.

هروی تصریح کرد: سرانه‌ای شدن بودجه دانشگاه‌ها هنوز هم مطرح است و ما در این خصوص ناامید نشده‌ایم، انتظار داریم در فرصتی بتوانیم این مسئله را مطرح و در تغییر وضعیت سرانه دانشگاه‌ها استفاده کنیم و تا آخرین لحظه امیدواریم آن را در بودجه سال ۹۳ محقق کنیم.

هروی با بیان اینکه انتظار ما این است که بتوانیم با توجه به شرایطی که وجود دارد خواسته خود را مبنی بر توزیع عادلانه سرانه دانشگاه‌ها مبتنی بر سرانه دانشجویی انجام دهیم، یادآور شد: اگر چنین امکانی محقق نشد، با استفاده از ابزارهایی که داریم تلاش می‌کنیم دانشگاه‌هایی که در فرایند منفی قرار گرفته اند را به سمت یک فرایند مثبت و یک تغییر اساسی حرکت دهیم.

نظر شما