شناسهٔ خبر: 10274 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز تدوین دانش‌نامه مسجد از سال 93

مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد: از سال 93 عملیات اجرایی تدوین دانش‌نامه مسجد توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد آغاز می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه این دفتر عهده‌دار ساماندهی محتوایی تمام فعالیت‌های مرکز شامل آموزش و پژوهش هست، اعلام کرد: تدوین محتوای دوره‌های آموزشی برای ائمه جماعات، متولیان مساجد و پژوهش‌هایی که در حوزه مسجد صورت می‌گیرد شامل پژوهش‌های بنیادی و کاربردی زیر نظر این دفتر صورت می‌گیرد.

وی از تدوین دانش‌نامه مسجد در این دفتر خبر داد و بیان کرد: در حوزه پژوهش‌های بنیادی در حال حاضر مشغول تدوین دانش‌نامه مسجد هستیم و از سال ۹۳ عملیات اجرایی این دانش‌نامه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام کرمی زمان پیش‌بینی شده برای تدوین دانش‌نامه مسجد را سه سال عنوان و اظهار کرد: برای اولین بار دانش‌نامه‌ای وزین در خصوص مسجد خواهیم داشت که محتوای آن از معارف مسجد شامل آیات، روایات، احادیث، تحلیل‌های فرهنگی و تربیتی و ... گرفته تا معرفی مساجد نمونه و طراز اسلامی از مساجد صدر اسلام تا مساجد کنونی در اقصی‌ نقط جهان را شامل خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر مشغول چینش شورای علمی، انتخاب مداخل و موضوعات هستیم و از سال ۹۳ سفارش مقاله‌های تحلیلی همزمان با سایر اقدامات اجرایی آغاز می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما