شناسهٔ خبر: 10321 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آشتی فیلم‌سازان برجسته با فجر در دولت جدید

علیرضا سبط احمدی، تهیه‌کننده سینما گفت: فیلمسازان پیشکسوت و برجسته کشور در دولت جدید با جشنواره فجر آشتی کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ «علیرضا سبط احمدی»، تهیه‌کننده سینما، در خصوص برگزار جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره سی و دوم فیلم فجر با توجه به آثار ارائه شده که ۴۶ فیلم آن مربوط به بخش جوان فیلمساز اولی و ۷۰ فیلم آن مربوط به فیلمسازان نامی کشورمان است  نوید جشنواره پرباری را به اهالی سینما می دهد. 
وی افزود: متاسفانه جشنواره‌های گذشته از هیچ گونه ساز و کار برخوردار نبود و این خود منجر به بی‌نظمی‌هایی در برگزاری جشنواره‌ای که در سطح بین‌المللی است می‌شد، اما خوشبختانه با دبیری "علیرضا رضاداد" جشنواره بزرگ و بوی دیگری به خود گرفت که امید دارم تا پایان به همین شکل اداره شود.  
سبط احمدی در خصوص ثبات قوانین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: امیدوارم معاونت سینما و وزارت ارشاد ساز و کار با ثباتی را برای نحوی برگزاری جشنواره در نظر گیرند تا این جشنواره در سطح بین‌الملل جایگاه خود را پیدا کند و هر سال با شکوه‌تر از سال گذشته اجرا شود.  
جشنواره آینه تمام نمای سینمای کشورمان است و کیفیت برپایی و آثار راه یافته به آن کیفیت  سینمای سال آینده را رقم می‌زند که امیدوارم این اتفاق با حضور فیلمسازان جوان و پیشکسوت سینمای ایران که مجدد دست به  تولید زدند، دوباره تکرار شود.  
وی در مورد اقتصاد سینما در سال آینده تصریح کرد: سالیانی بود که فیلمسازان برای یک رقابت سالم و تولید فیلمی با کیفیت تلاش می کردند اما با مرور زمان این شور و هیجان رنگ باخت و سینما  دچار یک افت شدیدی و تعطیلی برخی از سینماها در کشورش شد اما خوشبختانه با حضور مجدد فیلمسازان پیشکسوت،  نور تازه ای در دل بچه های سینما روشن شده که با امید یک سینمای پربار در سال آینده را می دهد.  
 تهیه‌کننده سیما بیان کرد: اگر دست دولت در تولید کمرنگ‌تر شود و بیشتر به زیرساختها و ساخت سالن‌های سینما بپردازد و برای خانواده‌ها سبد فرهنگی متشکل از بلیط‌های سینما و تئاتر در نظر  گیرد بیش از گذشته می‌تواند به ترویج فرهنگ در کشور کمک کند و فیلمسازان با دستی بازتر دست به تولید زدند.  
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم شاهد جشنواره با شکوهی در سی و دومین سالگرد برگزاری فیلم فجر در کشور باشیم. ​

نظر شما