شناسهٔ خبر: 10357 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دلایل پاسخ ندادن وزیر علوم به 2سئوال نمایندگان مجلس

فوت یک دانشجوی دانشگاه تهران، تغییر وزن‎های کنکور دکتری 93 و مسائل دانشگاه پیام نور سه سوالی است که وزیر علوم قرار بود برای پاسخ‎گویی به آن مهمان کمیسیون آموزش شود اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعدالله نصیری قیداری - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، درباره جزئیات این سوالات، گفت: هفته گذشته قرار بود وزیر علوم به سه سوال برخی نمایندگان در کمیسیون آموزش پاسخ دهد؛ اما با رایزنیهای صورت گرفته تصمیمات دیگری در خصوص پاسخگویی به این سوالات گرفته شد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوالاتشان را پس از مذاکره حضوری با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس گرفته و قانع شدند. برخی دیگر از نمایندگان جهت انجام مذاکرات بیشتر سوالشان را به تعویق انداختند تا پس از انجام نشست های لازم، اقدام مناسب را انجام دهند.

به گفته معاون حقوقی وزارت علوم، بررسی فوت دانشجوی دانشگاه تهران به علت برق گرفتگی یکی از سوالاتی بود که قرار بود فرجی دانا در کمیسیون آموزش به آن پاسخ دهد اما نماینده مجلس پس از دریافت توضیحات وزیر علوم، قانع شد.

نصیری قیداری درباره سوال دیگر نمایندگان از وزیر علوم، اظهار داشت: سوال دیگر نمایندگان از وزیر علوم در خصوص وزنهای دکتری بود که ۷۰ درصد وزن برای مصاحبه و ۳۰ درصد وزن برای کنکور در نظر گرفته شده است و پاسخگویی به این سوال نیز به تعویق افتاد.

به گفته وی، مسائل دانشگاه پیام نور حوزه انتخابیه یکی از نمایندگان سوال دیگری بود که پاسخگویی به آن جهت مذاکرات بیشتر به تعویق افتاد.

نظر شما