شناسهٔ خبر: 10381 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشد بودجه آموزش عالی در لایحه 1393

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بررسی اعتبارات بخش آموزش عالی، تحقیقات و فناوری از رشد 16.4 درصدی بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال 1393 کل کشور خبر داد.

 به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ دفتر مطالعات اجتماعی این مرکز اعلام کرد: کل اعتبار در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی وابسته ۰۰۷,۹۰۲,۸۵ میلیون ریال (ردیف ۴ جدول ۳) و سایر دانشگاه‌ها و موسسه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی ۰۰۰,۶۲۱,۲۳ میلیون ریال (ردیف ۱۴ جدول ۳) است که نسبت به سال گذشته به ترتیب رشد ۴/۱۶ و ۴/۱۷ درصد را نشان می‌دهد.

در همین ارتباط، اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستگاه‌های وابسته در بخش آموزش و پژوهش ۹۰۴,۴۳۵,۳۶ میلیون ریال (ردیف ۸ جدول ۳ ) است که نسبت به سال گذشته از رشدی ۱/۳۳ درصدی برخوردار شده و با احتساب اعتبارات دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی و ردیف‌های متفرقه مرتبط با وزارت بهداشت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ (۰۹۷,۲۲۲,۲ میلیون ریال) به ۰۰۱,۶۵۸,۳۸ میلیون ریال (جمع ردیف‌های ۸ و ۱۵ جدول ۳) افزایش می‌یابد که رشدی نزدیک به ۳۴ درصد را نشان می‌دهد.

اعتبارات در نظر گرفته شده برای معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و موسسات وابسته نیز معادل ۵۸۴,۱۵۱,۴ میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته ۴/۲۵ درصد رشد داشته و از این مبلغ معادل ۰۰۰,۶۵۵,۱ میلیون ریال (۹/۳۹ درصد) ذیل ستاد مذکور لحاظ شده است (ردیف ۹ جدول ۳).

علاوه بر این در بخش اعتبارات ردیف‌های متفرقه مرتبط با آموزش عالی، پژوهش و فناوری فصل علم و فناوری (به شرح مندرج در پیوست‌های شماره ۱۲ و ۱۳ ) ۵۰۰,۸۷۴,۱۰ میلیون ریال اعتبار برای امر آموزش، پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده است.

از منظری دیگر اعتبارات مجموعه برنامه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور مندرج در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳، با احتساب ردیف‌های متفرقه ۰۹۲,۲۰۷,۱۶۳ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که در قیاس با اعتبارات مربوط در قانون بودجه سال ۱۳۹۲ از رشدی ۷/۲۰ درصدی حکایت دارد (ردیف ۱۷ جدول ۳ و پیوست‌های ۱۲ و ۱۳).

نظر شما