شناسهٔ خبر: 10385 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشن صدمین شماره انتشار «اطلاعات حکمت و معرفت» برگزار می‌شود

مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه «اطاعات حکمت و فلسفه» با اشاره به فرا رسیدن صد شماره این ماهنامه گفت: بنا داریم تا یک‌صدمین شماره انتشار این ماهنامه را جشن بگیریم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ انشاءالله رحمتی، استاد فلسفه و حکمت دانشگاه و مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه «اطلاعات حکمت و معرفت» گفت: این ماهنامه که وابسته به مؤسسه اطلاعات منتشر می‌شود به زودی به شماره صدم خود خواهد رسید و اکنون شماره نود و چهارم آن منتشر شده است و به دنبال این هستیم که به مناسبت صدمین شماره کار ویژه‌ای در ماهنامه ارائه دهیم و یک مراسمی هم به عنوان جشن صدمین شماره برپا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این ماهنامه هر شماره به استثنای مباحث عادی یک دفتر یا پرونده ویژه به عنوان «دفتر ماه» نیز منتشر می‌شود، افزود: در این پرونده یک موضوع خاص به صورت تخصصی نیز منتشر می‌شود.

رحمتی با اشاره به اینکه حوزه کاری این ماهنامه گسترده است و تنها به فلسفه اختصاص ندارد، یادآور شد: بنابراین ادیان، الهیات و عرفان و سایر مباحث علوم اجتماعی و روانشناسی، هنر و معماری به تناسب در این ماهنامه منتشر می‌شود.

 

 

وی در ادامه افزود: برای انتشار مقالات، مصاحبه‌ها و گزارش‌های این ماهنامه از اساتید فعال در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود. چند شماره قبلی این ماهنامه در حوزه دین‌پژوهشی منتشر شده و شماره ماه آینده نیز ادامه همین مبحث خواهد بود.

این استاد فلسفه دانشگاه درباره دیگر فعالیت علمی و تحقیقاتی خود در این روزها توضیح داد: کمابیش درگیر کار انتشار دانشنامه فلسفه اخلاق هستم اکنون این اثر آماده انتشار شده و به زودی به ناشر سپرده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دانشنامه در یک مجلد یکهزار صفحه‌ای آماده انتشار شده است، افزود: این اثر یک کار مرجعی است که تلاش دارم تا نمایشگاه کتاب تهران (اردیبهشت سال آینده) منتشر شود.

نظر شما