شناسهٔ خبر: 10392 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عظیمی: اختصاص یارانه 4 میلیارد تومانی به نمایشگاه‌های کتاب استانی

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: 4 – 4.5 میلیارد تومان یارانه به نمایشگاه‌های کتاب استانی اختصاص یافته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ محمد عظیمی، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های استانی در سال جاری گفت: تصمیم داریم که ۲۷ نمایشگاه را طی امسال برگزار کنیم. این نمایشگاه‌ها در اغلب استان‌ها بر پا شده است و فقط در چند استان از جمله گلستان، هرمزگان، مرکزی و مازندران تا پایان سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بن‌کارت اختصاص یافته به این نمایشگاه‌ها افزود: بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال یارانه برای این نمایشگاه‌ها در نظر گرفتیم که این مبلغ سهم ۱۰ درصدی وزارت ارشاد را تشکیل می‌دهد و ۱۰ درصد دیگر آن را ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که نمایشگاه‌های کتاب را برگزار می‌کنند برعهده می‌گیرند و ۲۰ درصد هم از سوی ناشران اختصاص داده می‌شود تا کتاب‌های عرضه شده با ۴۰ درصد تخفیف ارائه شوند.

عظیمی ادامه داد: در واقع بیش از ۴ – ۴.۵ میلیارد تومان یارانه به نمایشگاه‌های استانی تخصیص می‌یابد و این رقم میان استان‌ها متفاوت است و برای همه استان‌ها به طور مساوی تقسیم نمی‌شود؛ چرا که نمایشگاه‌ها از نظر کمّی متفاوت هستند.

وی در ادامه گفت: نمایشگاه‌های کتاب تا پایان سال در تعدادی از استان‌ها برگزار می‌شود که ۲۴ – ۳۰ دی در استان گلستان برگزار می‌شود و در حال حاضر نمایشگاه کتاب در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد دایر بوده و نمایشگاه هرمزگان، سوم تا نهم بهمن و چند نمایشگاه دیگر در استان‌های مازندران و مرکزی برپا خواهد شد.

عظیمی همچنین از درخواست برخی از استان‌ها برای میزبانی نمایشگاه‌های کتاب خبر داد و تصریح کرد: استان‌های کرمان جنوبی، یزد، قزوین، سیستان و بلوچستان و زنجان درخواست برگزاری نمایشگاه کتاب را داشتند که آنها را در برنامه‌ریزی‌های خود قرار دادیم تا نمایشگاه استان‌های یاد شده را ساماندهی کنیم و تا پایان سال، آنها را پوشش خواهیم داد.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در پاسخ به اینکه کدامیک از استان‌ها نتوانستند نمایشگاه‌های کتاب استانی را میزبانی کنند، بیان کرد: دو استان کردستان و خراسان شمالی به دلیل برخی مشکلات نتوانستند در این راستا حضور جدی داشته باشند؛ ما این استان‌ها را در برنامه‌ریزی خود قرار داده بودیم، اما استان‌های یاد شده آمادگی لازم را نداشتند و نتوانستند هماهنگ با برنامه عمل کنند.

نظر شما