شناسهٔ خبر: 10407 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شورجه: عینک‌ها و فیلترهای شخصی و سیاسی را باید کنار بگذاریم

کارگردان «سی‌وسه‌روز» می‌گوید: باید عینک‌ها و فیلترهای شخصی و سیاسی خود را کنار بگذاریم و دیدگاهمان نسبت به کشورمان منصفانه‌تر باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ جمال شورجه گفت: فیلمسازان ما باید نسبت و قرابت خودشان را با نظام مشخص کنند و هرچه قدر دوستی فیلمسازان با مفاهیم موجود بیشتر باشد، به همان نسبت تجلی و تبلور اندیشه‌های آنان در آثارشان بیشتر می‌شود.

شورجه ادامه داد: فیلمسازان جوانی که به تازگی وارد حوزه سینما شدند، باید نگاهی به پیرامون خود داشته باشند و توطئه‌ها و فتنه‌های این مسیر را بشناسند و بدانند که بسیاری سعی کردند اندیشه‌های دینی ما را به انزوا بکشانند. بدون شک خداوند به ما کمک کرد تا بتوانیم در مسیر انقلاب پیشگام باشیم.

این کارگردان سینما افزود: فکر می‌کنم باید عینک‌ها و فیلترهای شخصی و سیاسی خود را کنار بگذاریم و دیدگاهمان نسبت به کشورمان منصفانه‌تر باشد و متوجه اتفاق‌های اطراف و محیط پیرامونی خود باشیم. در حال حاضر حتی اسلام هم فرقه‌ای شده و دشمن اصلی مسلمانان فرقه‌های اسلامی و مسلمانانی هستند که به دست صهیونیست تربیت شده‌اند.

شورجه عنوان کرد: مقام معظم رهبری در آخرین جلسه با اعضای شورای انقلاب فرهنگی تاکید داشتند که  دیدگاه عمیق‌تری میان فیلمسازان رواج پیدا کند و با عنایت به شاخصه‌های مختلف فرهنگی، بصیرت فیلمسازان افزایش پیدا کند.

وی در پایان با بیان اینکه فکر می‌کنم خواص ما بیشتر از عموم مخاطبان نیاز  به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دارند، ابراز امیدواری کرد که روشنفکران و هنرمندان نگاه عمیق‌تری به جامعه داشته باشند تا تولیدات آثار هنری سینمایی در کشور ما  دیدگاه انقلابی‌تری به خودش بگیرد.

نظر شما