شناسهٔ خبر: 10408 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقاضا برای خرید نشریات خارجی در ایران کاهش یافته است

به گفته مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران، در پی کاهش تقاضای جهانی برای خرید نشریات کاغذی، در ایران هم تقاضا برای خرید نشریات خارجی مکتوب کاهش یافته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدرضا احمدی، مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت توزیع نشریات خارجی در داخل کشور که این موسسه انجام این کار را بر عهده گرفته است، ابتدا به بیان وضعیت فعالیت موسسه متبوعش پرداخت و گفت: این موسسه از زمان تاسیس، نمایندگی رسمی تهیه و توزیع مجلات تایم، نیوزویک، نشنال جئوگرافی و اکونومیست را در ایران در اختیار داشته است.

مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران ادامه داد: ما در حال حاضر هم وظیفه تهیه و توزیع حدود ۳۷۰۰ عنوان نشریه خارجی را در کشور بر عهده داریم. موسسه مطبوعاتی نشرآوران در زمینه ارائه خدمات به ۴۰۰ مركز تحقیقاتی، صنعتی، پژوهشی و دانشگاههای كشور جهت تامین و به روز کردن اطلاعات فعالیت می‌کند و همچنین عضـو رسمـی انجمن جهانی توسعه و توزیع بین‌المللی مطبوعات (Distripress) است.

وی سپس گفت: در پی کاهش تقاضای عمومی مردم در سطح جهان به نشریات مکتوب و کاغذی و در عوض گرایش به نشریات دیجیتال و e - magazin ها، این تقاضا در ایران هم به همین ترتیب تغییر یافته است و لذا ما هم از چند سال پیش سیاست خودمان را برای واردات نشریات تخصصی خارجی تغییر داده‌ایم.

مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران با بیان اینکه این نشریات در مراکز علمی و دانشگاهی عرضه می‌شوند و توزیع آنها روی دکه نیست ب، جز نشریات عمومی مثل تایم، نشنال جئوگرافی و اکونومیست، اضافه کرد: بخش عمده این نشریات عمومی و بخشی هم نشریات تخصصی است.

موسسه مطبوعاتی نشرآوران از سال ۱۳۶۹ با هدف ارائه خدمات فرهنگی، فعالیت خود را در زمینه تامین كتب و مجلات عمومی و تخصصی مورد نیاز كتابخانه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی كشور آغاز کرده است.

نظر شما