شناسهٔ خبر: 10411 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های ویژه شبکه ۲ به مناسبت هفته وحدت

به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت چندین ویژه برنامه، فیلم سینمایی و تلویزیونی در دستور کار شبکه دو سیما قرار گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محسن حبیبی، مدیر گروه معارف شبکه دو از تولید ویژه برنامه «فیروزه» برای پخش در هفته وحدت خبر داد و گفت: این ویژه برنامه در ۷ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای آماده شده است و از امروز ۲۴ دی ماه در جدول پخش شبکه دو قرار می‌گیرد. این برنامه به تهیه‌کنندگی ابراهیم صدوقی و با محوریت مهدویت تولید شده است و به موضوعاتی چون مهدویت و جلوه‌های وحدت و مهدویت و انقلاب اسلامی می‌پردازد.

چهارشنبه ۲۵ دی در برنامه برنامه «آیینه خانه» حجت‌الاسلام شهاب مرادی درباره وحدت صحبت می‌کند و پنج‌شنبه و جمعه این هفته نیز برنامه «بچه‌های مسجد» به طور ویژه به موضوعات مرتبط با هفته وحدت می‌پردازد. برنامه «آیینه خانه» سه‌شنبه از ساعت ۱۸:۴۵ و برنامه «بچه‌های مسجد» پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۱۲:۳۰ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو نیز از تدارک ویژه برنامه‌های جذاب و پر نشاطی برای پخش در هفته وحدت خبر داد. علی زارعان گفت: گروه کودک شبکه دو به مناسبت هفته وحدت گردنبندی سه دانه درست کرده، به همین مناسبت عموهای فیتیله‌ای جمعه، ۲۷ دی و شنبه ۲۸ دی برنامه اجرا خواهند کرد؛ عمو قناد هم قرار است از جمعه تا یک‌شنبه با تدارک برنامه‌های شاد و آموزنده به خانه مخاطبان خود برود.

عمو قناد یکی از این سه روز جشن بزرگی در تالار بزرگ وزارت کشور بر پا خواهد کرد. به مناسبت هفته وحدت برنامه «کتابخانه پورنگ» هم از چهارشنبه ۲۵ دی تا یک‌شنبه ۲۹ دی روی آنتن تلویزیون می‌روند، عمو پورنگ و دوستانش در میلاد پیامبر (ص) با تدارک برنامه‌هایی شاد‌تر و دیدنی‌تر به خانه مخاطبان خود خواهند رفت. در هفته وحدت مجموعه ۴ قسمتی «قصه‌های شنی» به تهیه‌کنندگی ساعد براهیمی نیز از تلویزیون پخش می‌شود، قصه‌های شنی به صورت نقاشی با شن ساخته شده است و طی آن بچه‌ها با زندگی پیامبر (ص) آشنا می‌شوند.

گروه کودک و خردسال شبکه دو با تهیه کلیپ‌ها و آیتم‌های تازه می‌کوشد تا ایام پایانی هفته وحدت را به نحو شایسته‌ای برگزار کند. گروه فیلم‌های تلویزیونی هم در این ایام فیلم داستانی «خدایی برای همه» را روی آنتن می‌فرستد. این فیلم کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای به کارگردانی جواد خادم‌زاده و تهیه‌کنندگی حسین اقبال در حوزه هنری یزد تولید شده است.

‌نوجوانی به نام حمید در مسیر رساندن خمره نذری حسینیه، درگیر ماجرایی چون گم کردن خمره و شکسته شدن آن می‌شود. موتور سواری به چرخ او می‌خورد و خمره را می‌شکند، او برای این مشکل خود از خدا کمک می‌خواهد و کار خیر می‌کند. تلاش کودک برای رهایی از تنبیه پدربزرگ و ‌‌نهایت یاری خداوند ادامه داستان را طراحی کرده است. همزمان با ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و میلاد امام صادق (ع) پخش برنامه «دو در صد» هم آغاز می‌شود.

«دو در صد» قابی برای پخش فیلم‌های کوتاه صد ثانیه‌ای است که در سه باکس صبحگاهی (بعد از روز از نو)، ‌ عصرگاهی (قبل از برنامه عصر خانواده) و شامگاهی (بعد از خبر ۲۲: ۳۰) روی آنتن می‌رود. پخش این برنامه حاصل همکاری گروه تله فیلم شبکه دو و دبیرخانه جشنواره فیلم‌های صد ثانیه است. «عصر خانواده» و «زنده باد زندگی» از برنامه‌های گروه خانواده شبکه دو نیز در این ایام ویژه روی آنتن می‌روند.

گروه تامین برنامه شبکه نیز یک‌شنبه ۲۹ دی، همزمان با روز هوای پاک ساعت ۱۷: ۳۰ فیلم تلویزیونی «آب پریا» را پخش خواهد کرد. این فیلم خلاصه‌ای از مجموعه تلویزیونی «آب پریا» ست که به تهیه‌کنندگی مرضیه برومند تولید و نوروز ۹۲ از شبکه دو پخش شد. این گروه همچنین پخش چندین فیلم سینمایی طنز را در دستور کار خود قرار داده است.

نظر شما