شناسهٔ خبر: 10602 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رضا ایران‎منش: روح هنرمند برای خلق اثر باید آزاد باشد

بازیگر سینما و تلویزیون با تاکید براینکه روح هنرمند برای تفکر و خلق اثر باید آزاد باشد، گفت : در فضای راکد و بسته ریشه هنر خشک و همچون مرداب خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ رضا ایران‎منش با تاکید براینکه در انتخاب متولیان امر فرهنگ باید تجدید نظر جدی انجام گیرد، افزود: بازی های سیاسی تاکنون به بدنه هنر آسیب رسانده، جدا سازی ساحت هنر از سیاست به نفع جامعه است .

وی در مورد اظهارات اخیر رییس جمهوری در جمع هنرمندان و اینکه ریشه هنر در فضای امنیتی خشک می شود، اظهار داشت: بسیاری هنرمندان انتظار دارند سیاه نمایی نشود اما با این وجود ارایه تصویر مشکلات جزو وظایف آنها است .

وی با تایید اظهارات اخیر رییس جمهوری گفت: فضای سیاسی در عرصه هنر و هنرمندی ریشه آن را می خشکاند، ساحت هنر باید از بازی های سیاسی دور شود؛ ورود سیاست به عرصه فرهنگ سبب می شود در یک بازه زمانی افراد منتخب به نفع حزب یا گروه حاکم کار کنند ، این چرخه سال ها ادامه خواهد یافت.

وی گفت: بدنه هنر نیازمند ترمیم و بازسازی است ، دولت باید در انتخاب مسئولان فرهنگی تجدید نظر کند و با یک حرکت مقتدرانه و حساب شده از بطن هنرمندان، افراد متخصص و متعهدی را برای این بدنه انتخاب نماید.

وی با تاکید بر اینکه باید پذیرفت فساد مالی و اخلاقی در جامعه وجود دارد گفت: مردم تمایل دارند این مسائل را بدانند ، هیچ سازمانی عاری از مشکلات نیست، اینکه ما بگوییم و اصرار کنیم از ۱۰۰ نفر نیروی پلیس یکی هم باج یا رشوه نمی گیرد درست نیست ، فیلمساز وظیفه دارد این مسائل را به تصویر بکشد اما در کنار آن باید راه حل ارائه دهد ، عذاب وجدان فرد پس از انجام عمل غیراخلاقی به تصویر کشیده و یا نانی که به سفره خانواده برده می شود حلال

نشان داده شود.

بازیگر سریال تلویزیونی ستایش اظهار داشت: دانستن مسائل به نفع مردم است و می توان دولت را در ارائه راهکارهای مناسب و تصمیم گیری ها یاری کرد .

وی با تاکید براینکه روح هنرمند برای تفکر و خلق اثر باید آزاد باشد، گفت : در فضای راکد و بسته ریشه هنر خشک و همچون مرداب خواهد شد.

ایرانمنش می گوید : از اینکه امروز سینما و تلویزیون برنامه جدیدی برای ارایه ندارند ، باید ابراز تاسف کرد آنها تنها در حال اضافه کردن شبکه هستند.

وی گفت: فضای موجود مردم را برای کشیده شدن به سمت برنامه های سرگرم کننده دیگر حریص کرده است، عرصه هنر برای مقابله با تهاجم فرهنگی نیازمند سرمایه گذاری است .

این بازیگر عرصه فیلم های دفاع مقدس در پایان افزود: از اینکه امروز سینما و تلویزیون برنامه جدیدی برای ارایه ندارند ، باید ابراز تاسف کرد ، آنها تنها در حال اضافه کردن شبکه هستند.

نظر شما