شناسهٔ خبر: 10607 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب‌های دینی 6 رکورد کسب کردند

کتاب‌های حوزه دین در فاصله زمانی 14 تا 18 دی‌ماه شش رکورد را در جدول شاخص‌های آماری ارایه شده از سوی موسسه خانه کتاب به دست آوردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ بر اساس آمار منتشر شده از سوی خانه کتاب، در این بازه زمانی تعداد یک هزار و ۴۵۶ عنوان کتاب از سوی ناشران کشورمان منتشر شدند که از این میان، کتاب‌های حوزه دین با ۲۲۰ عنوان، در رتبه سوم جدول رده‌بندی کتاب‌های منتشره قرار گرفتند.

در فاصله زمانی ۷ تا ۱۱ دی‌ماه پیش از کتاب‌های دینی، کتاب‌های حوزه علوم اجتماعی با ۳۴۰ عنوان و حوزه علوم عملی با ۲۴۲ عنوان به ترتیب رتبه‌های اول و دوم جدول را به خودشان اختصاص دادند. کتاب‌های حوزه کلیات نیز با ۴۰ عنوان، کمترین تعداد عنوان آثار منتشر شده را کسب کردند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط خانه کتاب، در شاخص‌های آماری کتاب‌های عمومی نیز سه رکورد به دست آوردند. «زیارت عاشورا و دعای توسل» منتشره از سوی نشر ارمغان قرآن با ۱۰ هزار ریال به عنوان ارزانترین اثر، «مفاتیح‌الحیاه» اثر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی با ۱۳۸ مرتبه چاپ به عنوان بیشترین نوبت چاپ و «درج الدر و درج الغرر فی بیان میلاد خیرالبشر» از سوی نشر سفیر اردهال به بهای یک میلیون و هشتصد هزار ریال به عنوان گرانترین کتاب، رکوردداران کتاب حوزه دین در این بخش بودند.

در شاخص‌های آماری کتاب‌های کودک و نوجوان نیز کتاب «حضرت رقیه» اثر سیدجواد حسینی به بهای هشت هزار ریال به عنوان ارزانترین کتاب، کتاب «آشنایی با نماز(نوجوانان)» اثر محسن قرائتی با ۱۶ مرتبه چاپ به عنوان بیشترین نوبت چاپ و کتاب «حضرت رقیه» به قلم سیدجواد حسینی با شمارگان پنج هزار نسخه به عنوان بیشترین شمارگان، رکورد زدند.

نظر شما