شناسهٔ خبر: 10614 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مرکز گفت‌وگوی بین مذاهب به زودی راه‌اندازی می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از پیشنهادات مهم در بیست‌و‌هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، تأسیس مرکز گفت‌وگوی بین مذاهب است که مقدماتش فراهم شده و امیدواریم این مرکز به زودی فعال شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اختتامیه بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این کنفرانس و مصوبات آن گفت: در این کنفرانس بر وحدت حول مشترکات و فعال سازی مراکز دینی بالاخص روحانیت در جهان اسلام برای مقابله با تکفیر و استفاده از مراکز علمی در این رابطه تأکید شد.

وی با اشاره به اینکه تا علمای کشورها تصمیم واحدی برای مقابله با جریان تکفیر نگیرند نمی‌توان برابر آن ایستادگی کرد، اظهار داشت: دراین رابطه نسبت به ریشه‌کن‌سازی این جریان اقدامات موثری باید انجام شود. ۶ کمیسیون مختلف دراین کنفرانس برگزار شد که در طول برنامه های آن پیشنهادات و مصوبات زیادی بر محور قرآن صورت گرفت در کمیته مساعی حمیده علاوه بر کمیته سوریه، مصر، عراق، جنوب شرق آسیا، کمیته دیگری نیز برای بحرین تشکیل شد.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه برخی از مصوبات کمیسیون ‌ها به زودی به برنامه‌های اجرایی تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: یکی از محورهای مهم این اجلاس گفت وگو در راستای دفاع از مسجدالقصی که بسیار هم مطلب مهمی است. در سه ماه آینده در مالزی ضیافت هیئت علمای مسلمین برای اتخاذ مواضع علیه صهیونیست‌ها برپا خواهد شد. قرار براین است که هیئت علمایی برای مذاکره کشورها تشکیل شود ان‌شاءالله این پیشنهاد مقدمات اجرایی‌اش فراهم می شود.

وی یکی از مهمترین برنامه های اجلاس را تشکیل مجمع عمومی مجمع التقریب دانست و گفت: اکنون دور جدیدی از مجمع عمومی آغاز بهکار  کرده و پیشنهاد شده که مجمع عمومی توسعه پیدا کند ما از همین الان پیشنهاد آن را ارائه کردیم تا کسانی که آمادگی دارند در این مجمع حضور یابند.

نظر شما