شناسهٔ خبر: 10627 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعضای کمیته اجرایی بخش ناشران عمومی نمایشگاه کتاب تهران مشخص شدند

اعضای کمیته اجرایی بخش ناشران عمومی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مشخص شدند. این کمیته جدید‌التاسیس متشکل از نمایندگانی از اتحادیه ناشران و کتاب‎فروشان تهران، اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران (آشنا) و شرکت تعاونی ناشران و کتاب‎فروشان تهران است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ هفته گذشته و در جلسه شورای برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، واگذاری امور ثبت­‌نام و مدیریت بخش‌های مختلف این نمایشگاه به تشکل‌های صنفی و انجمن‌های فرهنگی را تصویب کرد.

این مصوبه در راستای سیاست‌های دولت جدید مبنی بر واگذاری امور به بخش‌های غیردولتی و نیز همور با سیاست‌های اتخاذ شده در رده‌های بالایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف کاهش تصدی‌گری‌ها در امور فرهنگی و هنری از بخش دولتی و واگذاری آنها به بخش‌های غیردولتی، شکل اجرایی به خود گرفته است.

در پی تصویب این موضوع در شورای برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران (آشنا) و شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران، پیشنهاد کرد که مشترکاً نسبت به مدیریت اجرا و اداره سالن ناشران عمومی (شبستان) در این نمایشگاه اقدام کنند.

به دنبال این پیشنهاد، کمیته‌ای با عنوان «کمیته اجرایی بخش ناشران عمومی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» متشکل از نمایندگانی از این سه تشکل فعال در حوزه نشر در کشور، تشکیل شد.

بر این اساس، نادر قدیانی و محمود آموزگار به نمایندگی از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و سیدمحمود حسینی، محمود معینی و مهدی اسماعیلی راد به نمایندگی از اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران (آشنا) و نیز محمدمهدی داوودی‌پور و ارشد عین‌الهی به نمایندگی از شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران، به عنوان اعضای این کمیته انتخاب شدند.

همچنین نادر قدیانی رئس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به عنوان رئیس، محمود معینی به عنوان نایب رئیس و محمود آموزگار به عنوان سخنگوی کمیته اجرایی بخش ناشران عمومی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، انتخاب شدند.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در ۸ سال گذشته هیچگونه دخالتی در مراحل مختلف نمایشگاه کتاب تهران اعم از ثبت نام و اجرا نداشته و این امور توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران (آشنا) انجام می‌شده است.

همچنین بر اساس تصمیم مشترک این سه تشکل، مقرر شد در فاصله باقیمانده تا آغاز ثبت نام (۱ بهمن)، اطلاعات مربوط به نحوه ثبت نام در سایت دو تشکل یعنی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران (آشنا) - شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران سایت ندارد - درج شود.

البته متقاضیان ثبت نام برای در تهران، کما فی السابق باید برای این کار به محل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران (آشنا) مراجعه کنند. کمیته مزبور در محل این اتحادیه مستقر و پاسخگوی سوالات ناشران است.

بر اساس این گزارش، از ۱ تا ۱۰ بهمن ماه سال جاری ناشران حائز شرایط ثبت نام (با توجه به آیین نامه اعلام شده) فرصت خواهند داشت برای حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام کنند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما