شناسهٔ خبر: 10633 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طرح عرضه حواله کاغذ به مطبوعات ادامه دارد

عرضه حواله کاغذ به مطبوعات، طرحی که از دولت قبل شروع شده بود، در دولت یازدهم هم ادامه دارد و الان به دور هشتم خود رسیده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدرضا احمدی، مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران گفت: حواله‌های کاغذ همچنان در حال توزیع میان مطبوعات است و این اقدام که از دولت قبل آغاز شده بود، در دولت جدید هم ادامه دارد و الان هم به مرحله هشتم خود رسیده است.

به گفته وی، قیمت این حواله‌ها هم که یارانه آن از طرف معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاغذ آن از طرف کارخانه چوب و کاغذ مازندران تامین می‌شود، از ۲۰۵۰ تومان به ۱۸۸۰ تومان رسیده است.

احمدی اضافه کرد: خوشبختانه کارخانه چوب و کاغذ مازندران ادامه فعالیت در خط تولید این نوع کاغذ را که منحصراً برای استفاده در صفحات لایی روزنامه‌هاست، در دستور کار دارد و تا زمانی که احساس شود هنوز از شرایط خاص و نیمه بحرانی کاغذ مطبوعات گذر نکرده‌ایم، این طرح ادامه می‌یابد.

مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران در پاسخ به این سئوال که «آیا کیفیت این کاغذها بهبود خواهد یافت؟» گفت: این اتفاق اخیراً افتاده است و از عرضه کاغذ با گراماژ ۵۲ گرم به کاغذ با گراماژ ۴۸.۸ گرم رسیده‌ایم.

اجرای طرح ارائه حواله کاغذ به نشریات کشور سال گذشته و از سوی معاونت وقت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد و با هدف مهار روند افزایش قیمت کاغذ و نیز تقویت روند تولید کاغذ در کشور شروع شد.

بر اساس اعلام مسئولان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این طرح حدود ۷۰ روزنامه سراسری حواله کاغذ دریافت می‌کنند.

نظر شما