شناسهٔ خبر: 10643 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعضای جدید هیات رییسه مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب انتخاب شدند

اعضای جدید هیات رییسه مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب با حضور آیت الله محسن اراکی و آیت الله علی تسخیری انتخاب شدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از  ایرنا؛ احمد بدر الدین حسون مفتی اعظم سوریه به عنوان رئیس مجمع عمومی و جعفر عبدالسلام رئیس اتحادیه دانشگاههای جهان اسلام از مصر به عنوان نائب رییس و دکتر محمد العاصی از آمریکا و شیخ دکتر خلیلی مفتی عمان به عنوان دیگر نواب این مجمع انتخاب شدند.

همچنین آیت الله آصف محسنی از افغانستان، صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف و شیخ محمد سعید نعمانی به عنوان مشاوران و شیخ نبیل الحلباوی از سوریه و خانم طوبی کرمانی از ایران و حسان عبدالله از لبنان به عنوان دیگر اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند و دکتر محمد حسن تبرائیان نیز به عنوان دبیر مجمع عمومی انتخاب شدند.

آیت الله ˈمحسن اراکیˈدبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نشست اظهار داشت: خداوند متعال این توفیق را به ما عنایت کرده تا تصمیم های عملی و اجرایی برای تقریب هر چه بیشتر امت اسلامی بگیریم.

ˈشیخ بدر الدین حسونˈ رئیس جدید مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب طی سخنانی اظهار داشت: ما امروز در سایه جمهوری اسلامی ایران جمع شده ایم کشوری که اکنون جهان در برابر آن سر تسلیم فرود آورده و این کشور ثابت کرده است می تواند پیام راستین اسلام را به همه جهانیان برساند.

وی در ادامه با تمجید از فعالیت های آیت الله تسخیری به عنوان پرچمدار تقریب، از آیت الله اراکی دبیر کل کنونی مجمع جهانی تقریب به خاطر اقداماتش تقدیر و تشکر کرد.

حسون در ادامه گفت: دشمنان جهان اسلام آتش فتنه را در همه جای جهان اسلام بر می انگیزند تا مسئله اصلی جهان اسلام که فلسطین و قدس شریف است فراموش کنیم.

همچنین در ادامه این نشست شیخ محمد سعید نعمانی پیشنهاد داد که میثاق وحدت اسلامی که به امضای بیش از ۲۵۰۰ نفر از برجسته ترین علمای مذاهب اسلامی رسیده است در کشور های مختلف اسلامی چاپ و منتشر شود و مجمع جهانی تقریب این توانایی را دارد که هزینه آنرا بپردازد.

بیست وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی ۲۷ تا ۲۹ دیماه با حضور ۳۷۰ نفراز از علما، اندیشمندان، فرهیختگان، شخصیتهای دینی و مذهبی ۵۴ کشور جهان در سالن اجلاس سران درحال برگزاری است.

آیین اختتامیه بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شامگاه امروز ۲۹دیماه همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) با گزارش کمیسیون ها، تکریم از شخصیت ها و کتاب های تقریب مذاهب و قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان می دهد.

نظر شما