شناسهٔ خبر: 10697 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایت حاتمی‌کیا، سینایی و بنی‌اعتماد از «مردی برای تمام فصل‌ها»

تصویربرداری مستند زندگینامه اکبر عالمی که با نام موقت «مردی برای تمام فصل‌ها» در شبکه مستند تولید می‌شود، به نیمه راه رسید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ روناک جعفری کارگردان این مستند گفت: این مستند از مجموعه «یک فیلم، یک حقیقت» به تهیه‌کنندگی ناهید دل آگاه در حال تولید است که این مجموعه به زندگی مستندسازان برتر ایران می‌پردازد.

وی افزود: این مستند در چهار فصل طراحی شده که هر فصل به برهه‌ای از زندگی استاد عالمی اشاره می‌کند. به خصوص که او شخصیتی کاملا چند وجهی دارد و با توجه به سابقه ۴۱ ساله تدریس در کنار شخصیت منتقد، فیلمساز، گوینده، عکاس و فیلمبردار که در او سراغ داریم، در این مستند سعی کرده‌ایم با دقت تمام ابعاد زندگی استاد عالمی را بررسی کنیم.

جعفری از حضور خسرو سینایی و نصرت‌الله کریمی به عنوان اساتید اکبر عالمی در این مستند خبر داد و اضافه کرد: همچنین در این مستند شاگردان استاد عالمی همچون ابراهیم حاتمی کیا، کمال تبریزی، رخشان بنی اعتماد، بایرام فضلی، علی معلم و امیر حسین ندایی نیز درباره شخصیت اکبر عالمی در مقام استاد صحبت می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین گپی نیز با اکبر زنجانپور و مسعود دلخواه داشته‌ایم. ضمن اینکه بخش‌هایی از این مستند نیز در دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران با حضور شاگردان فیلمسازی استاد عالمی تصویربرداری شده است.

کارگردان «آوایی که عتیقه شد» از امین مافی به عنوان فیلمبردار، آرش زینال خیری به عنوان مدیر تولید و سوده ازقندی به عنوان دستیار و برنامه ریز این مستند نام برد و خاطرنشان کرد: مهدی منصوری نیز کار صداگذاری و صدابرداری «مردی برای تمام فصل‌ها» را بر عهده دارد.

روناک جعفری ابراز امیدواری کرد این مستند تا اسفند ماه امسال آماده پخش از شبکه مستند شود.

نظر شما