شناسهٔ خبر: 10710 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیحات سلیم‌‌‌بهرامی در پاسخ به اعتراضات دانشجویان پیام نور

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور در پاسخ به اعتراضات دانشجویان مبنی بر پاک شدن نمره‌های آزمونشان از سامانه دانشگاه، گفت: امتحانات الکترونیکی از امنیت کافی برخوردار بوده و تدابیری برای حفظ نمرات در موارد خاص درنظر گرفته شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ بهنوش سلیم‌بهرامی رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور گفت: در دانشگاه پیام نور برگزاری امتحانات بدون کاغذ (اینترنتی) برای نخستین بار در ایران اتفاق افتاده است که این مسئله به عنوان یکی از افتخارات جامعه دانشگاهی کشور به شمار می‌رود. به طوری که دانشگاه پیام نور در ۵۱۲ مرکز و واحد این امکان را ایجاد کرده است که از تمام دانشجویان به صورت الکترونیکی امتحان گرفته می‌شود.

وی افزود: با افزایش سطح رضایت دانشجویان و نظرسنجی انجام شده از آن با اصرار دانشجویان بر استمرار آزمون‌های الکترونیکی این آزمون‌‌ها ادامه می‌یابد و از این طریق دانشجویان می‌توانند پس از امتحان نمره خود را بلافاصله مشاهده کنند.

سلیم‌بهرامی اظهار داشت:‌با توجه به اینکه امتحانات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است امکان تقلب یا سوءاستفاده نیز وجود ندارد.

وی در پاسخ به اعتراض برخی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اردبیل، مبنی بر پاک شدن نمره آنان از سامانه دانشگاه گفت:‌ ۱۲ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور ادعا کردند که به علت قطعی برق در زمان آزمون نمره آنها از سامانه دانشگاه پاک شده است در صورتی که مرکز آزمون دانشگاه پیام نور سیاست‌های خاصی را برای زمان قطعی برق، اینترنت یا مشکلات سخت‌افزاری تعیین کرده است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور عنوان کرد: نمره دانشجویان استان اردبیل نیز بازیابی شده و به آنها اعلام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ دانشگاه پیام نور در اینگونه موارد از هیچ دانشجویی شهریه اضافه نیز اخذ نمی‌کند.

نظر شما