شناسهٔ خبر: 10736 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مقابله فرهنگی با پدیده خشونت محور اساسی اجلاس وزرای فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقابله فرهنگی با پدیده خشونت و افراطی گری را از محورهای اساسی هشتمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی عنوان کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ علی جنتی در مورد سفر و حضورش در هشتمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در مدینه منوره گفت: یکی از محورهای اساسی و مورد بحث ما دراین اجلاس مقابله فرهنگی با پدیده خشونت، ترور و افراطی گری است.

وی تاکید کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مقابله فرهنگی با هرگونه افراط گری و خشونت دیدگاهها و برنامه های خود را در این اجلاس ارائه و با جدیت دنبال خواهد کرد.

جنتی به نقش موثر و سازنده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مبارزه با پدیده افراطی گری و تکفیر و خشونت اشاره و تاکید کرد: با تمام وجود به دنبال فرهنگ سازی در این زمینه و همچنین ترویج فرهنگ گفت و گو و زندگی مسالمت آمیز به جای درگیری و نزاع و خشونت هستیم.

عضو کابینه دولت یازدهم یادآور شد: موضوع گفت وگو به جای جنگ و نزاع موضوعی بود که برای اولین بار توسط جمهوری اسلامی ایران مطرح و مورد توجه همه دولتها قرار گرفت و لذا ما باید به عنوان مبتکر و پرچمدار آن این بحث را با جدیت دنبال کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد که باید با جا انداختن فرهنگ گفت و گو بین ملتها، جریانات تکفیری را افشا و به چالش بکشیم.

جنتی افزود: باید دیدگاههای نامناسب این جریانات را با استدلال رد کرده تا بتوانیم در جهان اسلام نوعی آرامش برقرار کنیم تا مسلمانان در کنار هم مانند صدر اسلام بتوانند راحت زندگی کرده و آن اخوت اسلامی که مدنظر پیامبر رحمت (ص) بوده در جهان برقرار شود.

هشتمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی با شعار «ترویج حقوق فرهنگی در جهان اسلام برای توسعه گفت وگو و صلح» از امروز تا چهارم بهمن ماه ۹۲ در شهر مدینه برگزار می شود.

این اجلاس به مناسبت اختتامیه برنامه های «مدینه؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۳» در این شهر برگزار می شود و قرار است پایتخت فرهنگی جهان اسلام در میان کشورهای عربی در سال ۲۰۱۴ نیز معرفی شود.

هفتمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی آذرماه سال ۹۰ با حضور وزرای فرهنگ ۴۰ کشور اسلامی در الجزایر برگزار شد.

نظر شما