شناسهٔ خبر: 10765 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سه نرخی شدن بلیت فیلم فجر و آشتی مردم با سینما

تعیین سه قیمت برای بلیت سینماها بر اساس مناطق شهری، موجب استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ بلیت فروشی فیلم‎های حاضر در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در حالی آغاز شد که روز نخست فروش این بلیت ها در پردیس هایی همچون راگا و تماشا با رکوردشکنی همراه بوده است.

سیاست دست اندرکاران سی و دومین جشنواره فیلم فجر در این دوره از جشنواره بر این بوده که بخشی از بلیت های این رویداد سینمایی به صورت الکترونیکی و بخشی نیز در گیشه فروخته شود.

ابراهیم داروغه زاده قائم مقام دبیر جشنواره فجر پیش تر به خبرنگار فرهنگی ایرنا اعلام کرده بود که فروش بلیت فیلم ها در گیشه این امکان را در اختیار علاقه مندان به سینما قرار می دهد که چنانچه بدنبال تماشای یک اثر سینمایی هستند، بلیت مورد نظر خود را از گیشه تهیه کنند.

وی تاکید کرده بود که امسال تهران را در قالب منطقه شمالی، مرکزی و جنوبی در نظر گرفتیم و بلیت سینما در این سه منطقه پیش فروش خواهد شد.

قیمت بلیت در سینماهای شمال تهران بدون تخفیف و براساس قیمت مصوب به فروش می رسد. در سینماهای مرکزی بلیت سینماها با تخفیف حدود ۳۰ درصد و در سینماهای جنوب پایتخت نیز بلیت با تخفیف ۵۰ درصد پیش فروش خواهد شد. این تخفیف شامل فروش بلیت از طریق گیشه نمی شود.

محسن شمس مسوول فروش بلیت های سی و دومین جشنواره فیلم فجر نیز در این باره یادآور شده بود که سینماهای تماشا، تیراژه ۲ و راگا و کیان گروه اول، سینماهای سمرقند، شکوفه ۱ و ماندانا گروه دوم و سینماهای آزادی، اریکه ایرانیان، استقلال، جوان، زندگی ۲، شهر فرنگ، شهر هنر، فرهنگ ۱ و ۲، فلسطین ۱ و ملت ۱و ۲و ۳و ۴ گروه سوم را تشکیل می دهند.

طبق گفته مدیر سامانه فروش بلیت فیلم های جشنواره بین المللی فیلم فجر هر ۳ گروه سینمایی معرفی شده میزبان بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و بخش نگاه نو (فیلم اولی ها) خواهند بود.

وی درباره بهای بلیت های بخش های مختلف جشنواره و سینماهای مردمی توضیح داد بهای پیش فروش هر سری ۱۱تایی بلیت در سینماهای گروه اول۲۲ هزار تومان، بهای پیش فروش هر سری ۱۱تایی در سینماهای گروه دوم ۴۴ هزار تومان و در سینماهای گروه سوم ۷۷ هزار تومان است.

این روند موجب شده که همه اقشار جامعه بر اساس بضاعتی که دارند به دیدن فیلم های حاضر در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، علاقه مند شده و بلیت های مورد نظر را تهیه کنند.

با بررسی قیمت های درنظرگرفته شده در سینماهای گروه ۱ و ۲ می توان به وضوح دریافت که قیمت هر قطعه بلیت در گروه ۱، دو هزار و ۲۰۰ تومان و در گروه ۲ نیز چهار هزار و ۴۰۰ تومان است که این قیمت گذاری از نگاه کارشناسان عادلانه به نظر می رسد.

بلیت فروشی جشنواره تا دوم بهمن ماه ادامه دارد و با توجه به حجم استقبال مردم از این دوره از جشنواره، بعید نیست که شاهد اتمام بلیت سینماها باشیم.

صاحبنظران بر این اعتقادند که سی و دومین جشنواره فیلم فجر، جشن سینمای ایران است که در آستانه ایام الله دهه فجر اتفاق می افتد. از اینرو این رویداد به حتم بدون حضور مردم علاقه مند به سینما جایگاه خود را از دست خواهد داد.

نکته اساسی آنکه سی و دومین جشنواره فیلم فجر می تواند بهانه ای برای آشتی دوباره مردم با سینمای ایران باشد و حضور بیش از پیش مردم در ایام برگزاری این رویداد و استقبال از فیلم های حاضر در بخش مسابقه این رویداد، می تواند نوید اکرانی پر رونق را در سال ۹۳ بدهد.

کلام آخر آنکه جشنواره فیلم فجر دارای ویژگی های منحصر بفردی است و با حذف مردم از این رویداد و خط کشی تماشاگران فیلم های سینمایی با عنوان سینما رو و مخاطب عام در سال های اخیر، ضربه بزرگی به فیلم ها و فیلمسازان وارد شده که با توجه به تغییر سیاست های مدیریتی این امید وجود دارد بار دیگر سینما به روزهای خوب خود بازگشته و جشنواره فیلم فجر محملی برای امید آفرینی در میان اقشار مختلف مردم باشد.

سی و دومین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می شود.

نظر شما