شناسهٔ خبر: 10768 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست دانشگاه خوارزمی: دانشجو محوری روش کارم است

سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی گفت: روش کاری من در دانشگاه، دانشجو محوری است ما مشتری مداری را خیلی ارج می نهیم و مشتریان ما در اینجا دانشجویان هستند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ محمدعلی سبحان الهی درمراسم معارفه خود به عنوان سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی که پیش از ظهر (سه شنبه) با حضور رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه برگزار شد، گفت: در مسئولیت های قبلی ام در مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت یا استانداری همواره حامی بخش آموزش عالی بودم.

وی با بیان اینکه به خرد جمعی اعتقاد دارد، اظهار داشت: درست است که دانشگاه خوارزمی استراتژی مدونی نداشته است ولی استراتژی آن تدریجی و تکاملی بوده ، به همین دلیل توانسته است در توسعه آموزش عالی در کشور نقش داشته باشد.

سبحان الهی تصریح کرد: باید فعالیت های میان رشته ای را دنبال کنیم زیرا می تواند در توسعه ملی و منطقه ای موثر باشد.

سرپرست دانشگاه خوارزمی افزود: جهت گیری فعالیت پژوهشی در دانشگاه ها باید براساس نیاز جامعه باشد و سازمانی موفق خواهد بود که باید نگاهش به بیرون باشد.

وی تعامل جدی با مسئولین استان های تهران و البرز، تقویت دستگاه های اجرایی، توجه به منافع و مصالح سازمانی، استفاده بهینه از امکانات، تقویت گروه های آموزشی با تاکید بر خرد جمعی، راه اندازی پارک های جدید علم و فناوری، ایجاد مرکز اشتغال یابی برای فارغ التحصیلان دانشگاه خوارزمی را از جمله برنامه های خود در دوران ریاست بر دانشگاه خوارزمی برشمرد.

سرپرست دانشگاه خوارزمی همچنین خطاب به وزیر علوم گفت: جناب فرجی دانا، ما مشکل بودجه داریم؛ حق التدریس خود بنده از سال ۱۳۹۰ پرداخت نشده است.

بر بسیاری از مشکلات در چهار سال گذشته فائق آمدیم

زهرا بیگم حجازی زاده رییس سابق دانشگاه خوارزمی نیز در مراسم تودیع خود، گفت: در طول چهار سال گذشته در دانشگاه خوارزمی آسیب شناسی کردیم و توانستیم بسیاری از مشکلات این دانشگاه را برطرف کنیم.

وی تجهیز دانشگاه خوارزمی استان البرز را یکی از اقدامات مهم دوران مدیریتش دانست و اظهارداشت: تبدیل شدن کرج به استان البرز ما را در تجهیز دانشگاه خوارزمی با مشکلاتی روبه رو کرد اما توانستیم بر آنها فائق شویم.

وی خاکسپاری پیکر دو تن از شهیدان گمنام دفاع مقدس در دانشگاه خوارزمی استان البرز را یکی از نقاط درخشان دوران مدیریت خود دانست.

حجازی زاده بهمن ماه ۱۳۸۸ هدایت دانشگاه خوارزمی را برعهده گرفته بود.

نظر شما