شناسهٔ خبر: 10809 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو روایت متفاوت از بودجه یک دانشگاه

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه خوارزمی صبح دیروز با حضور رضا فرجی دانا وزیرعلوم برگزار شد رئیس سابق دانشگاه از عدم کسری بودجه و رئیس جدید دانشگاه از کسری بودجه دانشگاه خبر دادند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ این مراسم که جعفر توفیقی مشاور وزیر علوم و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، مراسم با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و به علت استقبال دانشگاهیان ظرفیت سالن ۱۷ شهریور دانشگاه خوارزمی تکمیل شد و مابقی مدعوین به صورت سرپا برنامه را پیگیری کردند.

معمولا مراسم های تودیع و معارفه روسای دانشگاهی با حضور معاونان وزیر علوم برگزار می شود ولی امروز با وجود اینکه وزیر علوم باید در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در خصوص آزمون دکتری حاضر می شد ترجیح داد که در این مراسم نیز حضور داشته باشد .

ابتدا دکتر مدقالچی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی سخنرانی کرده و به سابقه دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و اینکه سابقه این دانشگاه از دانشگاه تهران نیز بیشتر است، وزیر علوم که خود از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران است در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به این نکته گفت: اشکالی ندارد برای خدمت در دانشگاهی به سابقه دانشگاه و ریشه آن برگردیم اما یک مزاحی در دانشگاه تهران مطرح است که می گویند یک دختر می تواند خیلی زیباتر و بهتر از مادرش باشد ولی هرگز نمی تواند از مادرش پیرتر باشد (کنایه وزیر حکایت از جایگاه دانشگاه تهران به عنوان نماد و مادر آموزش عالی است).

دکتر زهرا بیگم حجازی زاده رئیس سابق دانشگاه خوارزمی در سخنرانی خود مطرح کرد که مشکلات بودجه ای دانشگاه با راه اندازی پردیس ها برطرف شده و وضعیت بودجه دانشگاه بهتر شده است و امسال تا عید دانشگاه مشکل بودجه ای نخواهد داشت که این مساله باعث شد دکتر سبحان اللهی سرپرست جدید دانشگاه خطاب به وزیر علوم عنوان کند که دانشگاه با کمبود بودجه مواجه است و فقط فصل اول بودجه را دریافت کرده و در فصل دوم نیز فقط ۳۰ درصد بودجه را دریافت کرده است و خودش از ترم اول سال ۹۰ حق التدریس خود را دریافت نکرده است .

رئیس سابق دانشگاه خوارزمی یکی از هدیه های خود را که یک تابلو فرش بود تقدیم یادمان شهدای این دانشگاه کرد تا در روز حساب شفاعت وی را انجام دهند.

دکتر فرجی دانا در سخنرانی خود به خبری اشاره کرد که در آن عنوان شده بود وزارت علوم در سه ماه اول فعالیت دولت یازدهم عزل و نصب های بی‌سابقه ای داشته است و افزود: در دولت یازدهم تاکنون ۲۳ حکم صادر شده این در حالی است که دولت نهم در حوزه وزارت علوم در آغاز فعالیت خود ۴۹ حکم صادر کرده بود. 

نظر شما