شناسهٔ خبر: 10817 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امیر خجسته: تأسیس سازمان چاپ تکلیف متولی و جایگاه این صنعت را مشخص می‌کند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که منتظر ارائه راهکارهای مدیران چاپ هستیم‌، گفت:‌ تأسس سازمان چاپ تکلیف متولی و جایگاه این صنعت را مشخص می‌کند،‌ بنابراین به طور جد پیگیر تأسیس این سازمان هستم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل فراکسیون چاپ و تأسیس سازمان چاپ گفت:‌ هم‌اکنون در حال پیگیری مقدمات تشکیل فراکسیون هستیم،‌ ما از اهالی صنعت چاپ خواستیم تا پیشنهادات خود و امور صنفی خود را اطلاع دهند تا با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقدمات حمایت را مهیا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون فرهنگی از پیگیری برای اجرایی شدن چنین طرحی بی‌اطلاع‌ هستند‌، گفت: بله‌، ما هنوز طرح اولیه تشکیل فراکسیون و سازمان چاپ را به صورت مکتوب تنظیم نکرده‌ایم،‌ این مهم به زودی انجام خواهد شد و در کارتابل نمایندگان قرار می‌گیرد تا مطالعه کنند.

خجسته با اشاره به تشکیل فراکسیون چاپ در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ فراکسیون چاپ متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد تا امور مربوط به صنعت چاپ در مجلس از طریق این فراکسیون پیگیری شود،‌ امور صنفی،‌ پیگیری‌های حقوقی و دولتی و پیگیری بودجه از جمله اقداماتی خواهد بود که فراکسیون چاپ آن را دنبال می‌کند.

 رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف خود از پیشنهاد تأسیس سازمان چاپ گفت:‌ صنعت چاپ از جمله صنایع مادر محسوب می‌شود که در کشور ما مغفول شده است‌، باید توجه بیشتری به این صنعت داشته باشیم‌، چرا که صنعت چاپ ظرفیت‌های پرشماری را در خود نهفته دارد که به لحاظ اقتصادی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل سازمان چاپ مشارکت همه فعالان صنعت چاپ و مدیران این صنعت را می‌طلبد،‌ گفت:‌ما تمامی پیگیری‌های لازم جهت حضور این فعالان در مجلس شورای اسلامی برای طرح دغدغه‌ها،‌ مسائل و مشکلات را فراهم خواهیم کرد‌، به شرط آنکه آن‌ها نیز تلاش کنند تا با کمک مجلس مشکلات خود را برطرف کنند.

خجسته با اشاره به اندک بودن بودجه صنعت چاپ گفت: صنعت چاپ اگر اکنون دارای سازمان یا فدراسیونی بود‌، می‌توانست از بودجه خود دفاع کند،‌ بسیاری از مشکلات صنعت چاپ به این باز می‌گردد که متولی خاصی ندارد،‌ این صنعت نه متولی دارد و نه جایگاه‌، بنابراین تشکیل سازمان چاپ می‌تواند تکلیف متولی و جایگاه صنعت چاپ را مشخص کند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از فعالان عرصه چاپ معتقد هستند که با تشکیل سازمان چاپ‌، خصوصی سازی در این صنعت مغفول واقع می‌شود‌، گفت:‌ما تلاشمان کمک و حمایت از صنعت چاپ است‌، پیش از این نیز اعلام کرده‌ان‌، اکنون نیز می‌گویم‌، فعالان و اهالی صنعت چاپ هر راهکاری برای حمایت از این صنعت دارند‌، به ما ارائه کنند،‌ آن را قطعا‌ً پیگیری خواهیم کرد،‌  اکنون وقت آن رسیده که با خیال راحت مشکلات خود را مطرح کنند.

خجسته زمان مشخصی را برای تشکیل فراکسیون چاپ در مجلس تعیین نکرد و افزود: مدیران صنعت چاپ قبل از هر بخش دیگری خود باید پیگیر اینگونه امور باشند‌، حضور آن‌ها در مجلس‌،  ارائه نظرات و پیشنهادات کمک بزرگی برای متقاعد کردن نمایندگان جهت تأسیس سازمان چاپ است.من نیز تمام تلاش خود را در این زمینه خواهم کرد.

نظر شما