شناسهٔ خبر: 10854 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامزدهای اسکار پس از کاندیداتوری چه حسی داشتند؟

هفته گذشته که اسامی نامزدهای اسکار پس از کاندیداتوری اعلام شد،‌ هر کدام از آنها واکنش‌های خاص مربوط به خود را داشتند که تعدادی از واکنش‌های آنان را می خوانید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛  استعدادهای مقابل و پشت دوربین سینما که آنقدر خوش شانس بودند که هفته پیش نام خود را در بین کاندیداهای دریافت اسکار ببینند، پس از رسیدن به این موفقیت، هر یک واکنش هایی را نسبت به خبر کاندیداتوری خود نشان دادند. در اینجا اظهارنظرهای شماری از کاندیداهای اسکار امسال را می خوانید. اظهارنظرهایی سرشار از شادی های مختلف و آرزوهای متعدد و رنگارنگ.

برخاد عبدی، کاندیدای بهترین بازیگر نقش دوم مرد (کاپیتان فیلیپس)

این بازیگر 28 ساله سومالیایی که «کاپیتان فیلیپس» اولین تجربه بازیگری اوست. احتمالا خوشحال ترین فرد کاندیداهای امسال است. او که از طرفداران تام هنکس است و متعجب است که چرا نام او در بین کاندیداها نیست، می گوید: «اگر برنده شوم، مادرم مجسمه را از من می گیرد. دیشب خوابم نمی برد. بیدار بودم و تلویزیون نگاه می کردم، بعد یک مرتبه اسم خودم را شنیدم. اول شوکه شدم، بعد شروع کردم به بالا و پایین پریدن هر چند انتظارش را داشتم اما اصلا نمی توانستم باور کنم. ما چهار تا دوست بودیم که با هم بزرگ شده بودیم وقتی متوجه شدیم این فیلم بازیگر می خواهد، چهار نفری یک ویدیو از کار خودمان را فرستادیم، بعد به ما تلفن شد که به لس آنجلس برویم. در آنجا مل گرین گراس ما را دید و گفت برای هر چهار نفرمان نقش هایی را دارد.»

بروس درن، کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد (نبراسکا)

بازیگر 77 ساله نبراسکا که پیشتر برای اولین بار سال 1978 بخاطر بازی در «COMING HOME» کاندیدای اسکار شده بود، درباره دومین نامزدی اش در اسکار می گوید: «همه ما در نبراسکا خوب کار کردیم اما من نمی دانستم که آیا در رده های مختلف کاندیدا می شویم یا نه، حالا تمام گروه این شانس را پیدا کرده اند که وارد دور جدی مسابقه شوند. تا همین مرحله هم واقعا همه چیز هیجان انگیز است. کاندیداتوری در شش رده اسکار برای هر فیلمی دستاورد بزرگی است و احتمالا این مساله به ما کمک می کند تا افراد بیشتری به تماشای فیلم ترغیب شوند. امروز صبح وقتی خبر را شنیدم خیلی خوشحال شدم. چون احساس کردم وارد یک سال خوب و شگفت انگیز در سینما شده ایم.»

جنیفر لارنس، کاندیدای بهترین بازیگر نقش دوم زن (اخاذی آمریکایی)

او که سال گذشته هم اسکار بازیگری را برد، می گوید: «از آکادمی به خاطر اینکه مرا کاندیدای اسکار کردند، خیلی متشکرم. همین طور به خاطر اینکه در سایر رشته ها نیز کاندیداهایی را از این فیلم انتخاب کردند، از آنها تشکر می کنم. به بقیه کاندیداهای بهترین بازیگر نقش دوم زن هم تبریک می گویم. این نامزدی برای هر یک از ما پنج نفر افتخار بزرگی است. من استعدادهای همه آنها را ستایش می کنم.»
 

چیوتل اجیوفور، بهترین بازیگر نقش اول مرد (12 سال بردگی)

در طول فیلمبرداری، وقتی از شدت گرمای هوای نیواورلئان بی حال بودیم، به این چیزها فکر نمی کردیم و اصلا هیچ یک از ما پیش بینی نمی کرد ماجراهای این فیلم ما را تا به اینجا پیش ببرد. استیو مک کوئین برای اینکه بتواند داستان زندگی این مرد را بازگو کند، یک خانواده کامل تشکیل داد. من واقعا خوشحال هستم که امروز بسیاری از اعضای این خانواده به اسکار معرفی شده اند. واقعا از آکادمی به خاطر این افتخار تشکر می کنم و البته از سلیمان نور تاپ هم به خاطر اینکه داستان زندگی اش را در قالب کتابی نفسگیر با ما تقسیم کرده است. سپاسگزارم.

ساندرا بولاک، بهترین بازیگر نقش اول زن (جاذبه)

تا همین الان هم واقعا از اینکه چنین فرصتی (که ممکن است یک بار در تمام زندگی به کسی روی آورد) داشتم، خوشحال بودم. این برای من موهبتی بود که در «جاذبه» نقشی داشته باشم. تجربه ای که من در ماجراهای این فیلم کسب کردم. تجربه ای است که برای همیشه برای من باقی خواهد ماند و من بابت آن سپاسگزار هستم. خیلی، خیلی، خیلی زیاد از شما و از آکادمی برای اینکه من و بقیه عوامل فیلم را در بین کاندیداهای اسکار قرار دادند، تشکر می کنم. این کاندیداتوری به همه ما برای یک سال آینده انرژی داد.

جولیا رابرتز، بهترین بازیگر نقش دوم زن (آگوست: ایستگاه اوسیج)

معمولا چنین تجربه ای را هر کس یک بار در زندگی اش امتحان می کند. اما اینکه آکادمی ما را برای اسکار کاندیدا کرده است، یک هیجان بزرگ و امتیازی ویژه است. هیچ وقت نمی توانستم به اندازه الان هیجان زده باشم.

لئوناردو دی کاپریو، کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد (گرگ وال استریت)

از اینکه به چنین افتخاری نایل شده ام، خوشحال هستم. اما خوشحال تر هستم چون «مارتی» (مارتین اسکورسیزی) «جونا» (جونا هیل) و «تری» (ترنس وینتر) هم در رشته های خود کاندیدای دریافت اسکار شده اند. همانطور که خود فیلم نیز افتخار کاندیداتوری بهترین فیلم سال را دارد. این برای تمام عوامل فیلم افتخار بزرگی است. «گرگ وال استریت» برای من پروژه ای بود که علاقه زیادی به دریافت آن داشتم و خیلی زود متوجه شدم یکی از پرچالش ترین و مورد توجه ترین نقش هایی است که در طول کار حرفه ای ام داشته ام. به همه کاندیداهای دیگر این رشته تبریک می گویم و از آکادمی هم به دلیل توجه فوق العاده ای که به این نقش داشتند، تشکر می کنم.»

ماتئو مک کانافی، کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد (باشگاه خریداران دالاس)

بسیار خوشحال و سپاسگزار برای این کاندیداتوری هستم. من عاشق این هستم که در صنعت و حرفه ای کار کنم که هر روز الهام بخش من باشد و به من فرصت دهد تا چیزهایی را از انسانیت بازگو کنم و باعث تحرک مردم شوم. من این افتخار را با همه خانواده فیلم «باشگاه خریداران دالاس» از کارگردان گرفته تا همه اعضای گروه، و البته ران وود روف های حقیقی که جنگیدند تا با هدف زندگی کنند، سهیم می شوم. از شما متشکرم.

جارد لتو، کاندیدای بهترین بازیگر نقش دوم مرد (باشگاه خریداران دالاس)

من واقعا از افتخاری که نصیبم شده خوشحال هستم. هیچ وقت در تمام زندگی ام فکر نمی کردم، حتی فرصت آن را پیدا کنم که چنین کلماتی را به چنین مناسبتی روی کاغذ بیاورم. اکنون خیلی خیلی سپاسگزارم از تمام آنهایی که در آکادمی این افتخار را به من دادند. آنها این افتخار را فقط نصیب من نکردند، بلکه آن را به تمام کسانی که در جهان با بیماری ایدز زندگی می کنند، و همه آن افرادی که عزیزان خود را به خاطر این بیماری از دست دادند، تقدیم کردند. برای توجه آکادمی به آنها و به تلاشی که اعضای باشگاه خریداران دالاس به خرج دادند، سپاسگزارم. این فیلم داستان جذابی را توسط گروهی از بازیگران علاقه مند و فیلمسازانی متعهد بازگو می کند. کسانی که می خواستند اثری ویژه خلق کنند که در آن نورافکن خود را روی داستانی منحصر به فرد و مهم بیندازند. من واقعا احساس غرور می کنم که بخشي از این تلاش بودم و بابت آن از همه سپاسگزارم. به «ماتئو مک کانافی»، «رابی برنر»، «راشل وينتر»، «کریگ بورتون»، «ملیسا والاک»، «ژان مارک ولی»، «مارتین پنا»، «آدر ویتالی» و «رابین ماتئوز» خیلی تبریک می گویم.

لفونسو کوارون، کاندیدای بهترین کارگردان (جاذبه)

از آکادمی به خاطر این توجه ویژه تشکر می کنم. این کاندیداتوری فقط یک دستاورد یک نفره نیست. بلکه بیشتر حاصل یک تلاش جمعی از ده ها هنرمندی است که اجازه دادند این رویا تبدیل به واقعیت شود. هر کس که در این فیلم حضور داشت می خواست ادای دین خود را به این صنعت نشان دهد و بابت آن قدرشناسی به خرج دهد و از همین رو مخاطبان این گونه به فیلم توجه نشان دادند. همچنین می خواستم تشکر ویژه خودم را از دوستان و همکارانمان در کمپانی برادران وارنر اعلام کنم. آنها در تمام طول چهار سالی که این پروژه به طول انجامید، همیشه آماده به خدمت و کمک بودند. علاوه بر این از کاندیداتوری «سندی» (ساندرا بولاک) هم خیلی خوشحالم. او قلب تپنده فیلم ما بود. او خود را کاملا وقف فیلم کرد. از او بخاطر تلاش هایش تشکر می کنم. او از هیچ تلاشی برای دریافت این کاراکتر فرونگذاشت.


ایمی آدامز، کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن (اخاذی آمریکایی)


بابت این کاندیداتوری در کنار بقیه کاندیداهای این بخش بسیار مفتخر هستم. به همه عوامل فیلم های «اخاذی آمریکایی» و «مال او» که من با افتخار تمام در آنها حضور داشتم، تبریک می گویم.

استیو مک کوئین، کاندیدای بهترین کارگردان (12 سال بردگی)

من واقعا به خاطر همه اعضای گروه خوشحال هستم. این واقعا یک همکاری عالی بود. ما 9 کاندیداتوری را از آکادمی دریافت کردیم که حاصل آن همه تلاش و کار سخت است. و به خاطر همه اینها من واقعا سپاسگزار هستم.

مریل استریپ کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن (اگوست: ایستگاه اوسیج)

من به خاطر فیلم ما که در آن من و جولیا (جولیا رابرتز) کاندیدای دریافت اسکار شدیم، خوشحالم. هر دوی ما به خاطر بودن در این فیلم احساس غرور می کنیم. از آکادمی نیز به خاطر توجهی که داشتند، تشکر می کنیم. این توجه باعث می شود مخاطبان توجه بیشتری به فیلم داشته باشند.

مایکل فاسبندر، کاندیدای بهترین بازیگر نقش دوم مرد (12 سال بردگی)

واقعا از این افتخار خوشحالم. اما کلا من در زمینه کاندیداتوری اسکار دهاتی هستم. مخصوصا وقتی قرار باشد در کنار بازیگران بزرگ قرار گیرم.

بردلی کوپر کاندیدای بهترین بازیگر نقش دوم مرد (اخاذی آمریکایی)

این کاندیداتوری برای من خیلی ویژه و سورئال بود. من واقعا بابت آن احساس غرور می کنم. همچنین از آکادمی به خاطر سایر انتخاب هایشان برای این فیلم تشکر می کنم. این انتخاب ها نوعی تشکر ویژه از دیوید اوراسل راهنما و مربی ماست. من واقعا احساس خوشحالی زایدالوصفی دارم.

جودی دنچ، کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن (فیلومنا)

این خبری مسرت بخش بود. من از همه کسانی که دست اندرکار بودند، تشکر می کنم و از اینکه بخشی از این تجربه فوق العاده در فیلومنا بودم، احساس افتخار می کنم.

مارتین اسکورسیزی کاندیدای بهترین کارگردان (گرگ وال استریت)

دریافت این کاندیداتوری از آکادمی برای من افتخار بزرگی است من در «گرگ وال استریت» گروه فوق العاده خوبی داشتم. ما با هم سخت کار کردیم تا بتوانیم آن انرژی که این فیلم به آن نیاز داشت را به آن بدهیم. من هرگز بدون آنها نمی توانستم این کار را انجام بدهم. به عقیده من این کاندیداتوری در واقع راهی است برای قدرشناسی از تلاش همه گروه و آنچه که آنها حاصل آوردند.

جاشوا اوپنهیمر، کاندیدای بهترین مستندساز (عمل کشتن)

ما همه خبر را به صورت زنده تماشا می کردیم. من با تمام تیم در دانمارک بودم و وقتی کاندیداتوری اعلام شد، با تمام تیم در اندونزی از طریق اسکایپ متوجه این خبر شدیم. اما انتظار برنده شدن را نداریم. هر چند که بابت آن بسیار احساس افتخار می کنم. امروز این افتخار برای ما خیلی مهم است. اما برای قربانیان و بازماندگان آن جنایت ها در اندونزی نیز این گام مهمی است. زیرا به این طریق نسل کشی اندونزی به اثبات می رسد. امیدوارم این گام به دردهای آنها آرامش بخشد. خبر این کاندیداتوری بلافاصله تبدیل به خبر اول روزنامه های اندونزی شد. من فکر می کنم این خبر دریچه تازه ای را به روی اندونزی گشود تا دولت را مورد بازخواست قرار دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما