شناسهٔ خبر: 10856 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاکید وزیر علوم بر توزیع متوازن امکانات آموزش عالی در کشور

وزیر علوم در دیدار با نمایندگان مردم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در مجلس بر توزیع متوازن امکانات آموزش عالی در سراسر کشور تاکید کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ رضا فرجی دانا در دیدار با نمایندگان مردم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در مجلس به رشد نامتوازن آموزش عالی در استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: اگر چه به برکت انقلاب اسلامی توجه به مناطق کمتر برخوردار، بیشتر شده ولی هنوز نتوانسته‌ایم کمبودها را جبران کنیم و به عدالت آموزشی نایل شویم.

وی تاکید کرد: وزارت علوم با انبوه درخواست‌ها برای ایجاد دانشگاه‌ها، ارتقای موسسات آموزشی و ایجاد رشته‌های جدید رو به روست ولی اگر نقشه جامع و برنامه کلانی در دست نباشد، این گونه برنامه‌ها نمی‌تواند در خدمت منافع ملی باشد و برای ما اصل، منافع ملی است و اقدامات ما باید برای حفظ اصل منافع ملی باشد.

فرجی دانا، وجود موسسه‌های کوچک آموزش عالی با امکانات اندک را ناتوان از انجام کارهای بزرگ ارزیابی و تاکید کرد: با تلفیق موسسات کوچک و جلوگیری از انفکاک می‌توان به آینده بهتر برای آموزش عالی کشور امید بست.

وزیر علوم افزود: همه ما وظیفه داریم وضع بهتری برای آموزش عالی رقم بزنیم و برگزاری این نشست‌ها به منظور هم اندیشی است تا حتی با چالش، به یک معادله بهتر برسیم و ناپخته به عرصه عمل وارد نشویم.

نظر شما