شناسهٔ خبر: 10880 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«گزیده مدیریت»در پله 148 ایستاد

صد و چهل و هشتمین شماره ماهنامه «گزیده مدیریت» با ارایه 16 مقاله علمی از سوی محققان بین‌المللی حوزه مدیریت، به همت انتشارات فرا به چاپ رسید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ صد و چهل و هشتمین شماره ماهنامه «گزیده مدیریت» با هدف بررسی آخرین مباحث و رویدادهای حوزه مدیریت در ایران و جهان، با ارایه ویژه‌نامه مدیریت در ایران و انتشار ۱۶ مقاله علمی، از سوی انتشارات سازمان مدیریت فرا منتشر شد. 
نخستین مقاله این شماره از ماهنامه با عنوان «رهبری با توانمندی‌های سه‌وجهی» نوشته نیک لاوگرو و متیو توماس است که به قلم دکتر احمد عیسی‌خانی به فارسی برگردانده شده است. مولفان این مقاله در تشریح مشکلاتی مانند مدیریت محدودیت منابع، کنترل هزینه‌های مراقبت سلامت و آموزش نیروی کار قرن بیست‌ویکم معتقدند که این مسایل به راه‌حل‌هایی نیاز دارند که توسط کسانی که جوزف نای استاد دانشکده کندی ‌آن‌ها را ورزشکاران سه‌گانه می‌نامد، طراحی و پیاده‌سازی شوند؛ افرادی که می‌توانند فرهنگ‌های متفاوت این سه بخش را به ‌هم پیوند بزنند. 
مقاله‌ای دیگر با عنوان «موانع پنهان» که به همت هرمینیا ایبارا، رابین الی و دبورا کولب به رشته تحریر درآمده و ندا سراج آن‌را به فارسی ترجمه کرده است، تلاش دارد به مقوله جنسیت در تصمیم‌گیری‌های مدیران بپردازد. به اعتقاد مولفان این مقاله، «نسل دوم» سوگیری جنسیتی هنوز در سازمان‌ها و جامعه حضور دارد و چرخه یادگیری به‌‌عنوان محور، رهبر شدن را مختل می‌کند. 
مقاله «زنان چگونه تصمیم می‌گیرند» به قلم کتی بنکو و بیل پلستر و به ترجمه سارا پنجی‌زاده، بر مقوله تفاوت‌های موجود در زمینه سبک‌های تصمیم‌گیری بین دو جنس زن و مرد تاکید دارد. 
بوريس گرويسبرگ و كاترين كانولی، نویسندگان مقاله «رهبرانی بزرگ با تیم‌های متنوع» که به قلم رامک فداییان، به فارسی برگردانده شده، معتقدند که این مقاله نتیجه پژوهش‌های آنان براساس مصاحبه با ۲۴ مدیرعامل است. مولفان این مقاله تلاش دارند به پاسخ این پرسش برسند که چه چيزی آن‏ها را برمی‏انگيزد و چگونه فرهنگ‏های فراگير خلق می‏كنند؟ 
«زنان در محیط کار: مروری بر تحقیقات»،‌ «نوآوری برای ارزش مشترک»، ‌« وقت خود را صرف کارهای مهم کنید»، «پوشيدنی‌های محيط كار» و «درک خطرات هم‌آفرینی» عناوین برخی دیگر از مهمترین مقالات این شماره از ماهنامه «گزیده مدیریت» را شامل می‌شوند.
صد و چهل و هشتمین شماره ماهنامه «گزیده مدیریت» در ۷۲ صفحه، به بهای ۶ هزار تومان به همت انتشارات فرا منتشر شده است.

نظر شما