شناسهٔ خبر: 10947 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دروغگویی در مهم‌ترین وزارتخانه علمی

چندماهی از فعالیت وزیر علوم دولت تدبیر و امید گذشته است و متأسفانه در همین مدت محدود، شاهد دروغ و ضد و نقیض‌هایی در مهم‌ترین وزارتخانه علمی کشور هستیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ به رغم تکذیب خبر برکناری رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط فرجی‌دانا وزیر علوم دولت تدبیر و امید، پس از چند روز وزارت علوم مجبور به انتشار حکم داریوش سلیمی رئیس جدید این مرکز شد.

حکم سلیمی منتشر شد، اما این سؤال باقی ماند که دلیل این دروغگویی چیست؟

حکم رئیس حراست وزارت علوم توسط شخص وزیر امضا می‌شود و این جابه‌جایی چیزی نیست که فرجی‌دانا از آن آگاهی نداشته باشد، با این حال در گفت‌وگو با رسانه‌ها به رغم برگزاری مراسم تودیع و معارفه با حضور بیش از 200 نفر، جابه‌جایی رئیس حراست این وزارتخانه را شایعه و دروغ اعلام می‌کند.

سیدحسین حجازی رئیس سابق مرکز حراست وزارت علوم به دلیل جلوگیری از حضور افراد مسئله‌دار مرتبط با فتنه در این وزارتخانه و عدم تائید اقدامات وزیر علوم در به کارگیری عناصر مسئله‌دار برکنار شد و با برکناری وی انتصابات جدیدی در دانشگاه‌های بزرگ تهران در راه است، چرا که وی در زمان مسئولیت خود این افراد را تایید نمی‌کرد.

براساس این گزارش، چندی قبل توفیقی مشاور وزیر علوم در مصاحبه با یکی از روزنامه‌ها تأکید کرده بود که حراست دانشگاه‌‌ها را محدود کرده است، فرجی‌دانا وزیر علوم نیز چندی قبل در کوی دانشگاه تهران گفت که انتظامات باید از زیرنظر حراست بودن، خارج شود.

تا کنون این نوع دروغگویی در وزارت علوم دولت راستگویان بارها تکرار شده است، چندی قبل نیز به رغم تأکید فرجی‌دانا مبنی بر استعلام و سپس به کارگیری چندتن از مدیران این وزارتخانه، اسنادی منتشر شد که براساس آن این افراد صلاحیت حضور در وزارت علوم را ندارند.

انتصابات وزارت علوم از ابتدای دولت یازدهم موجب برخی اختلاف‌نظرها بین دولت و ارگان‌های نظارتی شده بود. این مسئله در حالی است که مقامات وزارت علوم به صراحت هرگونه انتصاب خود را با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی عنوان می‌کردند.

بعدها برخی توضیحات مسئولان نشان داد که سخنان وزیرعلوم خالی از حقیقت است و این استعلام‌ها در انتصابات لحاظ نشده است.

البته وزیر اطلاعات در حضور خود در کمیسیون آموزش مجلس به این نکته اشاره کرد که برخی انتصابات علی‌رغم جواب منفی استعلام وزارت اطلاعات انجام شده است که در همان زمان این مسئله مطرح بود که کدامیک از این انتصابات در این مجموعه قرار می‌گیرد.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که حداقل چهار تن از مدیران وزارت علوم از استعلام  وزارت اطلاعات سربلند بیرون نیامدند.

نظر شما