شناسهٔ خبر: 10959 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل «کمیته پیگیری مسائل دانشگاه علم و صنعت» اهانت به اساتید و رئیس این دانشگاه است

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در واکنش به تشکیل «کمیته پیگیری مسائل دانشگاه علم و صنعت» اعلام کرد: چنین اقدامی اهانتی آشکار به تمامی اساتید دانشگاه و دانشگاهیان و آرمان‌های آنان و جایگاه ریاست دانشگاه است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در واکنش به تشکیل «کمیته پیگیری مسائل دانشگاه علم و صنعت» بیانیه‌ای صادر کرد.

در ادامه متن کامل بیانیه آمده است:

«دانشگاه علم و صنعت ایران به لطف الهی و با تلاش جمعی قاطبه همکاران دانشگاهی در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی خصوصا در سال‌های اخیر روند رو به رشد بی‌سابقه ای را در عرصه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی و فرهنگی داشته و رکوردهای افتخار آمیزی را به ثبت رسانده است.

طلوع و درخشش ماهواره «نوید ۱» در آسمان لایتناهی، پژوهش‌های تحسین برانگیز و افتخار آمیز در زمینه فناوری عصبی، کامپوزیت‌ها، برقراری امنیت فضای کشور با استفاده از نتایج پژوهش‌های راداری علم و صنعتی‌ها، تنها بخشی از این افتخارات عظیم است که انصافاً هر کدام برای سربلندی و عزت یک دانشگاه کافی هستند.

این تلاش‌های جمعی و موفقیت‌ های بدست آمده باعث ارتقاء جایگاه دانشگاه پر افتخار علم و صنعت ایران در مجموعه وزارت علوم و در نزد افکار عمومی ملت ایران و در سطح بین‌المللی شده است. این ارتقاء جایگاه به طور قطع و یقین هدف و مطلوب تمامی دانشگاهیان علم و صنعت خصوصا اساتید محترم است.

برای تداوم این مسیر پر افتخار باید تمامی اقشار دانشگاهی دست به دست هم داده و تمام همت و تلاش خود را برای رسیدن به قله‌های بالاتر به کار گیریم.

از طرف دیگر دانشگاه خانه دوم، و شاید مناسب‌تر باشد بگوییم خانه اول همه ماست. از ضروری‌ترین نیازهائی که انسان باید در خانه خود احساس کند احساس امنیت است. دانشگاه طبق فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران باید مهد تربیت و پرورش انسان‌های دانشمند و متعهد به نظام و ملت بزرگ ایران باشد، انسان‌های بزرگی چون شهید چمران و این مهم تنها در یک بستر آرام و امن و فارغ از هیاهوها و زد و بندهای صرفا سیاسی  قابل دسترسی است.

متاسفانه اخیرا کمیته‌ای ناشناخته در دانشگاه تشکیل شده و با نامه نگاری سرگشاده به صورت غیر معمول مطالباتی غیر متعارف و عمدتا غیر قانونی از سرپرست محترم دانشگاه دارند.

در نامه اخیر این کمیته به سرپرست محترم دانشگاه، از موضع قدرت به ایشان دستوراتی بی پرده و صریح داده شده است که تاکنون در تاریخ دانشگاه علم و صنعت ایران سابقه نداشته است.

در کمال تاسف، این به اصطلاح کمیته، این نامه را برای تمامی اساتید دانشگاه هم ارسال نموده‌اند که با این کار خود سعی می‌کنند هم فشار بر رئیس دانشگاه را دوچندان کنند و هم پیامی به دیگر اساتید بدهند که این ما هستیم که برای دانشگاه تکلیف روشن می‌کنیم. این اهانتی آشکار به کلیه اساتید دانشگاه و دانشگاهیان و آرمان های دانشگاه و جایگاه ریاست دانشگاه است.

اولین سوالی که در ذهن خواننده از این نامه نقش می‌بندد این است که به راستی در دانشگاه علم و صنعت رئیس کیست؟. معنای این بازی های سیاسی در دانشگاه چیست و بالاخره طراحان این بازی به دنبال چه اهدافی در دانشگاه هستند؟

در مورد ماهیت، اهداف و محمل قانونی این به اصطلاح کمیته ابهامات جدی وجود دارد و به نظر می‌رسد قبل از هر چیز این کمیته باید ابهامات موجود در اذهان اساتید را با پاسخ دادن به سوالات زیر برطرف کند.

۱. این کمیته از طرف چه سازمان یا فردی ماموریت یافته است؟

۲. ماموریت و اهداف این کمیته چیست؟

۳. محمل قانونی تشکیل این کمیته کجاست و به عبارت دیگر مجوز قانونی آن از طرف کدام فرد یا سازمان صادر شده است؟

اهداف این کمیته هر چه باشد، سرپرست دانشگاه خوشبختانه می‌داند که تسلیم در برابر خواسته‌های نامشروع این به اصطلاح کمیته هم خسارت دنیا و آخرت را در بر خواهد داشت و هم دانشگاه را به سمت آشوب سوق خواهد داد و از طرف دیگر بر مطالبات غیرقانونی این کمیته خواهد افزود.

لازم به ذکر است، جایگاه قانونی ریاست دانشگاه دارای اهمیت ویژه‌ای است و خدشه‌دار نمودن آن به بهانه‌های واهی به هیچ وجه به مصلحت دانشگاه و دانشگاهیان نیست.

تشکیل گروه های فشار جهت تحمیل نظرات یک طیف خاص به ریاست دانشگاه و نامه‌نگاری با انشای دستوری و در فضای عمومی موجب تضعیف جایگاه ریاست دانشگاه و تضعیف موقعیت علمی و حیثیت دانشگاه در ساختار وزارت علوم می‌شود که در نهایت این مطلب به ضرر کل جامعه دانشگاهیان علم و صنعت ایران است.

بسیح اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران با محکوم نمودن این گونه رفتارهای دون شان دانشگاهی حمایت خود را از اقداماتی که سرپرست محترم دانشگاه در چارچوب قانون انجام می دهند اعلام می‌کند.

و من الله التوفیق

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران»

نظر شما