شناسهٔ خبر: 10983 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عدم افزایش شهریه و تورم بیش از ۴۰ درصد، دانشگاه را دچار مشکلات اقتصادی کرده ‌است

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: عدم افزایش شهریه در سال‌های گذشته و تورم بیش از ۴۰ درصدی در اقتصاد کشور مشکلات اقتصادی را برای واحدهای دانشگاه به دنبال داشته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات در نشست هیأت امنای استان تهران که با حضور اعضای این هیأت و به ریاست میرزاده برگزار شد،گفت: عدم افزایش شهریه در سال‌های گذشته و تورم بیش از ۴۰ درصدی در اقتصاد کشور مشکلات اقتصادی را برای واحدهای دانشگاه به دنبال داشته است.

 وی بر کاهش وابستگی مالی دانشگاه به شهریه دانشجویان اشاره‌کرد و گفت: علیرغم مشکلات مالی و اقتصادی پیش رو افزایش حقوق کارکنان و اعضا هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بایستی با افزایش حقوق مصوب دولت برابر باشد تا پاسخگوی بخشی از مشکلات معیشتی کارکنان قرار گیرد.

دبیر هیأت امنای استان تهران با بیان این مطلب که همسان‌سازی حقوق اعضا هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی در جهت افزایش استانداردهای آموزشی لازم و ضروری است، ادامه داد: توقف پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات که در گذشته متوقف شدند خسارات مالی فراوانی را به واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی تحمیل کرده‌است.

وی گفت: پروژه‌های عمرانی که تنها با ۴۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری کامل می‌رسید با توقف غیرقانونی گذشته در حال حاضر با میلیاردها تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

عباسپور تصریح کرد: برای تقویت هرچه بیشتر ابعاد علمی و پژوهشی دانشگاه باید به دنبال استاندارد سازی تخصیص بودجه پژوهشی براساس استانداردهای بین‌المللی تعریف شده‌باشیم.

نظر شما