شناسهٔ خبر: 10990 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساماندهی فعالیت‌های نخبگان طب اسلام و ایران بدون مدرک دانشگاهی مرتبط

کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی برگزار و گزارش وزارت بهداشت، در مورد فعالیت‌های صورت گرفته پیرامون ترویج طب اسلام و ایران ارائه شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جلسه ۱۵۴ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز شنبه ۵ بهمن ماه ۹۲ به ریاست علی اکبر ولایتی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ولایتی در این جلسه گفت: برخی از داروهایی که در طب اسلام و ایران مورد استفاده هستند، در طول تاریخ امتحان خود را پس داده‌اند و استفاده مستمر از این داروها در طول تاریخ نشانه کارآمدی این داروهاست. در طب اسلام و ایران در این چندین سال خیلی پیشرفت داشته ایم و با توجه به تبلیغاتی که علیه این طب صورت گرفته باز هم باید کار بیشتری بشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: طب ‌سنتی امروز مورد استقبال مردم جهان است و مردم جهان به این توانایی طب ‌سنتی که طب اسلام و ایران بخش زیادی از آن را تشکیل می‌دهد، آگاهی دارند. اگر از طب اسلام و ایران سوء استفاده می‌شود باید توجه کنیم که از طب مدرن هم سوء استفاده می‌شود و راه مقابله با سوء استفاده‌ها این نیست که اصل آن علم را انکار کنیم.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران یادآور شد: به نظر بنده اصل نام طب اسلام و ایران که قدیمی بودن این طب را القاء می‌کند مناسب نبوده و بهتر است از طب ایرانی و طب اسلامی استفاده شود.

در ابتدای این جلسه ادامه گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد فعالیت‌های صورت گرفته پیرامون ترویج طب اسلام و ایران ارائه شد. بعد از ارائه این گزارش، اعضا نظرات خود را پیرامون مفاد این گزارش بیان کردند، که اهم آن به شرح ذیل است:

تدوین قوانین بازدارنده برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز در بخش طب اسلام و ایران، ارتباط ترویج طب اسلام و ایران با اصلاح سبک زندگی، ساماندهی فعالیت‌های نخبگان طب اسلام و ایران که مدرک دانشگاهی مرتبط ندارند، تدوین پیوست رسانه‌ای برای معرفی طب اسلام و ایران به ویژه در رسانه ملی، ارتباط طب اسلام و ایران با سنن فرهنگی کشور، استفاده از ظرفیت‌های کشور در ترویج طب سنتی.

برچسب‌ها:

نظر شما