شناسهٔ خبر: 11002 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دادخواستی بر ضد MGM و فاکس برای فیلم ۲۵ سال پیش

نویسنده و کارگردان «آخر هفته پیش برنی» دادخواستی علیه دو استودیوی مترو گلدوین مه یر و فاکس قرن بیستم دادند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نویسنده و کارگردان «آخر هفته پیش برنی» دادخواستی علیه دو استودیوی مترو گلدوین مه یر و فاکس قرن بیستم دادند. آنها معتقدند تهیه کنندگان نقض قرارداد کرده اند. تد کوتچف کارگردان این فیلم و رابرت کین، نویسنده آن روز جمعه به دادسرایی در لس آنجلس رفتند و کیفرخواستی برای مترو گلدوین مه یر و فاکس قرن بیستم را به ثبت رساندند. بر همین اساس آنها از نقض قرارداد، نقض پیمان و القای وفاداری، حسابداری نادرست و نقض کد کسب و کار و حرفه ای کالیفرنیا توسط دو استودیوی مطرح هالیوودی به دادگاه شکایت کرده اند.

در این فیلم که ۲۵ سال پیش و در سال ۱۹۸۹ساخته شده است اندرو مک کارتی و جاناتان سیلورمن نقش دو کارمند را بازی می کنند که توسط رئیسشان برنی، به ویلای او دعوت می شوند. اما آنها متوجه یک کلاه برداری در شرکتشان می شوند. کلاه برداری بزرگی که  رئیسشان هم در آن نقش دارد. اما برنی توسط دسته ای از گانگسترها به قتل می رسد.

کارگردان و نویسنده این فیلم ادعا می کنند که فروش ناخالص فیلمشان در آن سال ۳۰ میلیون دلار بود و ۱۶ میلیون دلار هم سهم سالن های سینما بوده است. آنها در دادخواست خود عنوان کرده اند که حداقل از صدها میلیون دلار محروم شده اند. این شکایت بیان کننده آن است که تد کوتچف و رابرت کین هیچ پولی بابت این فیلم نگرفته اند. قراردادی که این دو ارائه داده اند بیانگر این است که آنها در سال ۱۹۸۷ قراردادی بسته اند که بر پایه آن طرف دیگر قرارداد باید یک آپارتمان به صورت رایگان و تضمینی در اختیارشان قرارمی داده. به اضافه در قرارداد کین آمده است که او درصدی از سود خالص را هم باید به خود اختصاص دهد ولی در مورد کوتچف این درصد باید از سود ناخالص به وی می رسیده است.

فاکس قرن بیستم پخش کننده این فیلم بوده اما مترو گلدوین مه یر آن زمان نقشی در ساخت این فیلم نداشته است. استودیوی دیگری که با فاکس روی این پروژه همکاری کرده بود، گلدن اینترتینمنت است. اما استودیوی مذکور تمامی حقوق خود را پس از اکران «آخر هفته پیش برنی» به مترو گلدوین مه یر واگذار کرده و حالا آنها هم باید پاسخگو باشند.
هنوز فاکس قرن بیستم و مترو گلدوین مه یر عکس العملی به این دادخواست و شکایت نداشته اند.

نظر شما