شناسهٔ خبر: 11055 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ماهنامه مدیریت ارتباطات به پله چهل و پنجم رسید

چهل و پنجمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات دربردارنده گفت‌وگویی با دکتر هادی خانیکی، استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ سرمقاله این شماره ماهنامه با عنوان «چند پرسش از انجمن روابط‌عمومی ایران» به لزوم تغییرات جدی در عملکرد انجمن روابط‌عمومی ایران پرداخته و پرسش‌هایی را مطرح کرده که می‌تواند مسیر راه فعالیت‌های هیات مدیره دوره هشتم انجمن را مشخص کند.
«فرشته در تاریکی» عنوان گزارشی به قلم نگین حسینی است که به بازخوانی قتل ساناز نظامی توسط همسرش از محتوای پیام‌های فیس‌بوکی آن‌ها پرداخته است. در بخش یادداشت‌ها، ترجمه‌ای با عنوان «جامعه اطلاعاتی و فرهنگ: تبیین یک مدل برای سیاستگذاری (با تمرکز بر سیاست‌های اتحادیه اروپا)» و تحلیلی جامعه‌شناختی بر عملکرد «انجمن روابط‌عمومی ایران» با عنوان «بدنه اجتماعی انجمن قدرت خودبیانگری ندارد» به چاپ رسیده است.
گفت‌وگو با دکتر هادی خانیکی، استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و نویسنده این حوزه با عنوان «ارتباطات نمی‌تواند بخش پیشرو در توسعه باشد» در بخش دیگری از ماهنامه آمده است. خانیکی در این گفت‌وگو، ساماندهی نهادهای مدنی را به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات از دولت یازدهم مطرح کرده و چالش‌های تحقق آن را بررسی می‌کند.
در دیگر صفحات این نشریه پرونده‌ای با عنوان «خوشنویسی، فرهنگ، ارتباط» آمده است، در این پرونده گفت‌وگویی با محمدجلیل رسولی و غلامرضا خلج، عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران مطالعه خواهید کرد، همچنین دومین پرونده این نشریه،‌ به موضوع «ارتباطات و اصالت هنر معاصر» پرداخته است. 
تأثیر برنامه‌های خارجی رسانه ملی بر کودکان عنوان دیگر پرونده این نشریه را تشکیل می‌دهد که جریان‌شناسی سریال‌های خارجی پخش شده از تلویزیون و ضرورت استفاده از فیلم‌های خارجی برای کودکان را به تصویر می‌کشد. 
نگاهی به «بایدها و نبایدهای روزنامه‌نگاری حقوقی» و کارکرد «پلاکاردهای برای ارتباط و اعتراض» نیز دربردارنده مطالب متنوعی در حوزه حقوق رسانه است. 
در گروه کتاب نیز کتاب «بازاندیشی تمدن؛ ارتباطات و ترور در دهکده جهانی» اثر مرحوم محمد تهرانیان بررسی شده است. «بررسی موشکافانه تمدن از زوایای مختلف» دربردارنده نگاهی به مطالب کتاب، گپ‌وگفتی با داود آقارفیعی، مترجم کتاب، گفت‌وگو با غلامرضا آذری، ویراستار تخصصی کتاب و نقد داود زارعیان بر این کتاب با عنوان «تعامل مسالمت‌آمیز عرفان شرق و غرب» مطالب درج شده در این پرونده را تشکیل می‌دهند.
چهل و پنجمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیرمسوولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی در ۸۴ صفحه رنگی و با بهای ۶ هزار تومان بر پیشخوان مطبوعات قرار گرفته است.

نظر شما