شناسهٔ خبر: 11062 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تفویض اختیارات بیش‎تر به دانشگاه‌ها

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در دوره‎های گذشته برخی اختیارات از دانشگاه‎ها گرفته شد بود ولی اکنون برنامه وزارت علوم تفویض اختیارات بیش‎تر به دانشگاه‎هاست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمد حسين اميد در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه دارای پتانسیل های زیادی است و می تواند جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد و ظرفیت این دانشگاه تبدیل شدن به یک دانشگاه بین المللی بیش از دانشگاه های دیگر است.

وی برگرداندن اختیارات به دانشگاه‌ها را از ضروریات  و جزو الویت های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: در دوره های گذشته برخی اختیارات از دانشگاه ها گرفته شد بود ولی اکنون برنامه وزارت علوم تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاه هاست.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خود کفایی دانشگاه ها را از ضرورت های دیگر دانست و گفت: دولت با توجه به شرایط اقتصادی  کشور توان تامین منابع مالی دانشگاه ها را به صورت کامل ندارد و دانشگاه ها باید به دنبال کسب درآمد و استقلال مالی باشند.

وی همچنین تقویت نهادهای مردمی و بنیاد های خیریۀ حمایتی از دانشگاه ها را از دیگر برنامه های وزرات علوم بیان کرد و از روسای دانشگاه ها خواست در این زمینه نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یاد آور شد: شرایط مدیریتی آذربایجان شرقی برای همراهی دانشگاهیان و نخبگان استان مناسب است و با این جو، یقینا شرایطی در دانشگاه فراهم خواهد شد تا  امید به آینده در بطن جامعه افزایش یابد.

نظر شما