شناسهٔ خبر: 11093 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برآیند فعالیت‌های کنفرانس وحدت اسلامی «فرهنگی» بود

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره برآیند حاصل از برپایی کنفرانس وحدت اسلامی گفت: ما مقوله فرهنگ را از دیگر بخش‌های فعالیت مجمع تقریب جدا نمی‌کنیم چرا که همه نتایج این کنفرانس فرهنگی بود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر اوحدی معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی چند روز پس از اتمام کنفرانس سه روزه وحدت اسلامی درباره مهمترین دستاوردهای این همایش در تهران گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های این کنفرانس، تجلیل از شخصیت‌های تقریبی به عنوان مهمترین محورهای وحدت امت اسلامی است بنابراین از نتایج این کنفرانس می‌توان به شناسایی نخبگان و شخصیت‌های بزرگ تقریبی در بین امت اسلام اشاره کرد.

وی با اشاره به حضور اساتید برجسته از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در کنفرانس وحدت اسلامی توضیح داد: در این کنفرانس مسائل روز به ویژه با استفاده از آموزه‌های قرآنی در پرتو وحدت و مقابله با تفرقه و فتنه‌انگیزی بررسی شد و خوشبختانه محتوای خوب و راهکارهای عملی برای بهبود شرایط و رفع مشکلات فراهم شد از جمله فعال سازی نهادهای مشترک اسلامی،  تلاش برای پیاده سازی اعلامیه حقوق بشر، فعال سازی روند آموزشی و پژوهشی، تأکید بر نقش خلق‌های اسلامی و ....

حجت‌الاسلام اوحدی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های جنبی این کنفرانس از تهیه قطع‌نامه تا بازدیدها و دیدارها می‌تواند زمینه‌ای باشد تا همه کسانی که در کنفرانس شرکت کردند دست پر به کشورهایشان برگشته باشند، اظهار داشت: ایران اسلامی منشأ اندیشه‌های ناب دینی است و از این فرصت بهترین بهره را می‌برد تا بتواند به لحاظ فرهنگی هم خود و هم دیگر کشورهای اسلامی را ارتقا دهد و این مفاهیم انقلابی ناب را به گوش نخبگان برساند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز تشنه مفاهیم ناب اسلامی است، یادآور شد: این مفاهیم تنها در ایران مورد استفاده و استخراج است. کنفرانس وحدت شرایطی را فراهم کرد که اندیشمندان داخلی و خارجی اندیشه‌هایشان را مطرح کنند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه تجلیل از شخصیت‌های تقریبی، معرفی کتاب و ناشر برگزیده سال آینده نیز نظیر همه سال‌ها انجام خواهد شد، توضیح داد: در حاشیه کنفرانس وحدت، ما کتاب‌ها و پژوهش‌های ارزشمندی که سالیان گذشته از سوی مجمع منتشر و تدوین شده بود در معرض بازدید و خرید علاقه‌مندان قرار دادیم، بسیاری از افراد این کتاب‌ها را تهیه کردند و به عنوان سوغات به کتابخانه خود بردند و این خود یک نتیجه فرهنگی خوب است.

نظر شما