شناسهٔ خبر: 11095 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کرسی‌های نظریه‌پردازی مؤسسه امام خمینی‌(ره) راه‌اندازی می‌شود

مدیر امور پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی در این مؤسسه خبر داد و گفت:‌ اکنون دو طرح برای برپایی کرسی‌ها مدنظر قرار دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حجت‎الاسلام مرتضی صانعی، مدیر امور پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) درباره آغاز طرح برپایی کرسی‌های نظریه پردازی اظهار داشت: تصمیم بر این است تا انتهای سال یکی از این کرسی‌ها را مؤسسه برگزار شود یا پیش‌کرسی‌های برپایی اصل کرسی‌های نظریه‌پردازی را برپا کنیم.

وی درباره هدف اصلی مؤسسه امام خمینی (ره) از برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی گفت: تلاش داریم تا در بخش پژوهش رویکرد جدی دنبال کنیم، بنابراین در بحث تولید علوم انسانی اسلامی باید بتوانیم خلاءهای موجود را جدی گرفته و جبران کنیم.

حجت‌الاسلام صانعی با اشاره به اینکه متأسفانه در پژوهشگاه‌ها بحث کرسی‌های نظریه‌پردازی کمتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته است، افزود: بنابراین تلاش داشتیم به طور جدی این حوزه را پیگیری کرده و به علاوه زمان آن هم رسیده که از ظرفیت پژوهشگران مؤسسه که به رشد علمی رسیدند، استفاده کنیم و به عرضه محصولات آنها، نظریه‌پردازی، نوآوری، نقد و مناظره بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه در فکر مناظرات جدی علمی بین مؤسسه امام خمینی (ره) و سایر مراکز علمی کشور هستند، اظهار داشت: یکی از کرسی‌هایی که اکنون تلاش داریم، برپایی کنیم کرسی مناظره است که امیدواریم با استقبال روبه‌رو شود.

حجت‌الاسلام صانعی با تأکید بر اینکه اولویت نخست ما دو کرسی در حوزه مباحث فلسفی است، افزود: پس از برپایی پیش‌نشست درباره عناوین کرسی‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد تا زمینه برای برپایی کرسی‌ها آماده شود.

وی درباره کنفرانسی که اردیبهشت ماه سال آینده درباره «اسلام و مسیحیت» برپا خواهد شد، توضیح داد: چند سالی است که با دانشگاه منونایت کانادا ارتباط داریم و هر دو سال یکبار رفت‌وآمدی بین ایران و این دانشگاه انجام می‌شود، سال آینده نیز یک گروهی از دانشگاه منونایت برای حضور در این کنفرانس به ایران می‌آیند. اطلاعات تکمیلی کنفرانس متعاقباً اعلام می‌شود.

نظر شما