شناسهٔ خبر: 11097 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روزی که سینماها برای عموم رایگان است

مدیر کمیته سینما سلام گفت که مردم در روز سینما سلام در 10 بهمن ماه، می توانند به تماشای 17 فیلم سینمایی در حال اکران بنشینند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ حبیب ایل بیگی روز یکشنبه در نشست خبری سینما سلام که در محل انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد، افزود: طرح سینما سلام به منظور فرهنگسازی برای سینمارفتن مردم اجرا می شود و امروز کشور نیازمند برگزاری چنین طرح هایی است.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با کانون پخش کنندگان، انجمن سینماداران و خانه سینما داشتیم این طرح بررسی و در نهایت با اجرای ان موافقت شد.

مدیر کمیته سینما سلام توضیح داد: این طرح با بودجه سازمان سینمایی به عنوان هدیه ای به مردم در ایام جشن انقلاب در ۱۰ بهمن برگزار می شود؛ ضمن اینکه این طرح روز ۲۱ شهریورماه مصادف با روز ملی سینما نیز به اجرا در خواهد آمد.

ایل بیگی یادآور شد: در روزهایی که سینماها آماده میزبانی جشنواره فیلم فجر هستند، با همکاری های انجام شده با مسوولان فنی جشنواره و سینماداران، بستر اجرای طرح سینما سلام ایجاد و در نهایت روز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه به عنوان یک روز تعطیل برای مردم برای حضور رایگان در سینماها انتخاب شد.

وی گفت: هم اکنون اکران ۱۷ اثر سینمایی در سینماهای کشور ادامه دارد که از جمله آنها می توان به فیلم های خسته نباشید، سر به مهر، جیب بر خیابان جنوبی، عملیات مهد کودک، استرداد، آسمان زرد کم عمق، روز روشن، برلین منفی هفت و اکباتان اشاره کرد. در همه این فیلم ها تنوع دیده می شود و این طرح به نوعی کمک به فیلم هایی است که در آخرین روزهای اکران قرار دارند.

مدیر کمیته سینما سلام افزود: با هماهنگی پخش کنندگان و سینماداران مقرر شده میانگین فروش روز پنجشنبه سینما به سینماداران و صاحبان فیلم پرداخت شود که این بودجه از سوی سازمان سینمایی تامین خواهد شد.

ایل بیگی تاکید کرد: ما سعی کردیم از این فرصت طلایی برای پرسیدن نظر مردم درباره سینمای ایران نیز استفاده کنیم از اینرو نظرسنجی هایی در اختیار مخاطبان در روز ۱۰ بهمن ماه قرار خواهد گرفت که از سوی مرکز مطالعات و توسعه دانش فعالیت های سینمایی طراحی شده و از طریق دست اندرکاران انجمن سینمای جوان در استان های مختلف اجرا می شود.

مدیر کمیته سینما سلام اظهار امیدواری کرد که مردم در روز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه با حضور در سینماهای تازه تاسیس، از امکانات این سینماها استفاده کرده و در دیگر ایام سال نیز از این سالن ها استفاده کنند.

ایل بیگی با یادآوری اینکه در برخی استان ها، سالن سینمایی مناسبی وجود ندارد گفت که بعد از استان تهران، استان های خراسان رضوی با ۱۳ سالن، فارس از ۱۱ سالن، خوزستان با ۱۰ سالن و آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان اصفهان با ۹ سالن، بیشتر سینماهای کشور و استان های خراسان شمالی، کهکیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و زنجان نیز با ۱ سالن، کمترین سالن های سینمایی کشور را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: طرح سینما سلام به فیلم های سینمایی آسیب نمی زند و این طرح پس از موافقت انجمن سینماداران و پخش کنندگان به اجرا خواهد رسید. چنین طرح هایی باید به اجرا برسد و سپس بازخوردهای آن را دریافت کنیم از این رو پیش از برپایی این طرح نمی توانیم بگوییم که طرح سینما سلام خیلی خوب است.

رییس انجمن سینمای جوانان ایران در ادامه از تلویزیون درخواست کرد که به وجه معرفی فیلم های سینمایی بخصوص در هنگام تولید توجه بیشتری داشته باشد. این مهم در فرانسه انجام می شود و تبلیغات به گونه ای است که مردم چنانچه تماشای یک اثر سینمایی را از دست بدهند احساس شرم می کنند.

ایل بیگی از اینکه دست اندرکاران تلویزیون، از عنوان فیلم سینمایی برای فیلم های ویدیویی و تله فیلم ها استفاده می کنند انتقاد کرد و گفت: تلویزیون آدرس غلط به مردم می دهد و تله فیلم ها را به عنوان فیلم سینمایی معرفی می کند درصورتی که تعریف سینما با تلویزیون فرق دارد.

وی تاکید کرد: بهتر است برای صیانت از سینما در کنار فیلم های تلویزیونی از عنوان سینمایی استفاده نکنیم. البته در سال های اخیر فیلم هایی در سینما ساخته شد که فاصله اندکی با آثار تلویزیونی داشت در صورتی که فیلم سینمایی باید با آثار تلویزیونی متفاوت باشد.

رسول صادقی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی نیز در ادامه از ساخت تیزر طرح سینما سلام از سوی سیف الله صمدیان خبر داد.

به گفته وی در مراسمی که روز چهارشنبه -۹ بهمن ماه۰ در سازمان سینمایی برگزار می شود از ۱۴ سینماساز برتر تقدیر خواهد شد.

مردم در روز ۱۰ بهمن ماه می توانند بصورت رایگان به سینما بروند و آثار مورد نظر خودشان را تماشاکنند.

نظر شما