شناسهٔ خبر: 11127 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین تکذیبیه مدیر جدید اداره کتاب

مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد خبر دستور دفتر رئیس جمهور مبنی بر ممانعت از تجدید چاپ کتاب «راز قطعنامه» را تکذیب کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد درباره دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم تجدید چاپ کتاب «راز قطعنامه» با عنوان فرعی «چرایی علل پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ تحمیلی» نوشته «کامران غضنفری» که برخی رسانه‌ها آن را منتشر کرده بودند، گفت: در این راستا از سوی رئیس جمهور نامه و یا مطلبی ارسال نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چنین موضوعی سابقه داشته و امکان ارسال دستوری بر این مبنا وجود دارد، افزود: اگر بخواهیم به سوابق نگاه کنیم که بنده نمی‌توانم در این باره اظهار نظری داشته باشم، اما احساسم این است که رویه معمولی نیست.

شجاعی در پاسخ به اینکه از سوی رئیس جمهور دستوری مبنی بر اینکه مقابل انتشار آثاری که حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی را نقد می‌کنند به اداره کتاب واصل شده یا نه، توضیح داد: بنده در این راستا چیزی ندیده‌ام.

بر اساس این گزارش، کتاب «راز قطعنامه» با عنوان فرعی «چرایی علل پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ تحمیلی» نوشته «کامران غضنفری» یکی از جنجالی​ترین کتاب‌های امسال کیهان بود که در نمایشگاه کتاب عرضه شد.

کتاب «راز قطعنامه» جلد 48 از مجموعه نیمه پنهان، یکی از چالش برانگیزترین کتاب‌هایی است که از سوی دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان در اختیار تاریخ پژوهان و عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

اخیرا یکی از هفته‌نامه‌ها در سرمقاله خود خبر از توقف چاپ این کتاب با دستور دفتر رئیس‌جمهور خبر داده بود.

نظر شما