شناسهٔ خبر: 11131 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیچ کس وقت ندارد برای صادق هدایت تولد بگیرد

مدیر بنیاد صادق هدایت گفت: برای برگزاری مراسم تولد و اهدای جایزه هدایت به خانه هنرمندان و فرهنگسراهای مختلف مراجعه کردیم اما همه در پاسخ می گویند زمانی برای برگزاری این مراسم نداریم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ جهانگیر هدایت در مورد جایزه صادق هدایت گفت: از سال 81 که نخستین دوره جایزه صادق هدایت برگزار شد تا سال 85 مراسم اختتامیه این جایزه به شکل با شکوهی در روز 28 بهمن که سالروز تولد این نویسنده است در خانه هنرمندان برگزار می شد اما از این سال و پس از روی کار آمدن دولت قبل اجازه برگزاری مراسم را ندادند.

وی افزود: امسال بازهم برای برگزاری این مراسم از خانه هنرمندان و فرهنگسراهای مختلف درخواست کرده ایم اما همگی پاسخ می دهند که زمانی برای این کار نداریم.

هدایت ادامه داد: تا کنون کسی درباره اینکه برگزاری مراسم تولد و اهدای جایزه هدایت ممنوع باشد به ما مطلبی اعلام نکرده اما در چند سال گذشته نتوانستیم مراسم خود را برگزار کنیم و ظاهرا هنوز سیاست فرهنگی دولت گذشته در کشور اجرا می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه فقط 20 روز دیگر تا تولد صادق هدایت باقی مانده است امیدی به برگزاری این مراسم ندارم. حتی اگر امکان این کار هم ایجاد شود بعید است بتوانیم مراسمی در شان این نویسنده بزرگ بر پا کنیم.

مدیر بنیاد صادق هدایت تصریح کرد: با توجه به این شرایط امسال هم مانند سال های گذشته برندگان جایزه باید با مراجعه به دفترم تندیس و لوح های تقدیر خود را دریافت کنند.

جایزه صادق هدایت از سال 1381 و به مناسبت صدمین سالگرد تولد نویسنده بوف کور آغاز به کار کرد. این جایزه در حوزه داستان کوتاه برگزار می شود و شرکت کنندگان باید از میان آثاری که تا کنون منتشر نشده است، داستان های خود را به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

در پایان سه مرحله داوری در این جایزه، به داستان نویس برتر تندیس صادق هدایت و به سه نفر بعدی لوح تقدیر اهدا می شود. جایزه هدایت هدیه مالی ندارد

نظر شما