شناسهٔ خبر: 11148 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار اشعار اشتباهی هارولد پینتر در ایران

گزیده‌ای از اشعار هارولد پینتر، نمایشنامه‌نویس و شاعر انگلیسی در مجموعه‌ای به نام «نه، اشتباه می‌کنید!» منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ مجموعه‌ای از اشعار هارولد پینتر که بیشتر به عنوان نمایشنامه‌نویس در ایران معرفی شده است با ترجمه میلاد جنت و در کتابی با عنوان «نه، اشتباه می‌کنید!» منتشر شد. این شعرها با جستاری در باب شعر و اندیشه هارولد پینتر همراه شده است. 
در توضیح این کتاب آمده است: «عمده‌ شهرت آثار پینتر (چه نمایشنامه و چه شعر) به‌دلیل فضای رعب‌انگیز‌شان است. از نمایش‌هایی چون خاکستر به خاکستر گرفته تا اشعاری مانند پیغام٬ همگی طوری توصیف شده‌اند که گویی خواننده به میان دنیایی از وحشت و نفرت پرتاب شده است و محکوم به نابودی در میان این هجمه‌ پر‌تلاطم است.» 
هارولد پینتر در سال ۱۹۳۰ به دنیا آمد و سه سال بعد از دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال ۷۸ سالگی درگذشت. این شاعر، نویسنده، نمایشنامه‌نویس، بازیگر، کارگردان و فعال سیاسی انگلیسی در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه نوبل ادبیات شده بود. 
تاکنون اکثر نمایشنامه‌های این نویسنده مطرح در ایران ترجمه و منتشر شده است که از میان آن‌ها می‌توان به «شبی بیرون از خانه»، «سرایدار»، «جشن تولد»، «وقت ضیافت»، «بالابر غذا»، «مدرسه شبانه» و «اتاق» اشاره کرد. 
مجموعه‌‌ اشعار هارولد پینتر با عنوان «نه، اشتباه می‌کنید!» در ۸۰ صفحه، با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و به بهای چهار هزار و ۴۰۰ تومان از سوی نشر افراز منتشر شده است.

نظر شما