شناسهٔ خبر: 11231 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون فرهنگی ارشاد: به هیچ وجه نظرم را تحمیل نمی‎کنم

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داده است در روند رسیدگی به تخلفات ناشران و تصمیمات دو هیئت بدوی و تجدیدنظر که به تازگی تشکیل شده‌اند، دخالتی نکند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داده است در روند رسیدگی به تخلفات ناشران و تصمیمات دو هیئت بدوی و تجدیدنظر که به تازگی تشکیل شده‌اند، دخالتی نکند.

چندی پیش سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی احكام جداگانه‌ای، رئیس و اعضای هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران را منصوب كرد که بنا به حكم صادر شده از سوی سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده به عنوان نماینده تام‌الاختیار و رئیس هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران و نیز محمدعلی مهدوی‌راد، محمدرضا وصفی، نادر قدیانی، احمدعلی محسن‌زاده و محمدكاظم شمس، به عنوان دیگر اعضای این هیئت منصوب شدند.

صالحی در این احکام رعایت دقیق ضوابط و مقررات، حضور منظم در جلسات، رسیدگی دقیق و عادلانه و تصمیم‌گیری متناسب با ماده 6 آئین‌نامه مربوطه را از اعضای هیئت مذکور، خواستار شده بود.

چند روز پس از تشکیل این هیئت و صدور احکام اعضای آن از سوی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد، هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران در استان تهران هم متشکل از سه نفر شامل محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران و سیدحبیب‌اله میرقاسمی کارشناس این اداره‌کل، تشکیل شد.

حال خبر می‌رسد که سیدعباس صالحی در روزهای اخیر جلسه مشترکی با این دو هیئت (هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران در استان تهران و هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران) داشته است که هدف از آن، معارفه اعضا به یکدیگر عنوان شده است.

محمود آموزگار یکی از اعضای هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران، درباره این جلسه گفت: در این جلسه تمامی 7 عضو هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران و نیز 3 عضو هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران در استان تهران، حضور داشتند.

به گفته وی، سیدعباس صالحی در این جلسه اعلام کرده که به استقلال کامل این دو هیئت اعتقاد دارد و به آن احترام خواهد گذاشت و به هیچ وجه نظر خود را به عنوان معاون فرهنگی وزیر ارشاد، به هیچ یک از این دو هیئت تحمیل نخواهد کرد و نظر هیئت‌ها در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تخلفات ناشران، چنانچه مبتنی بر موازین قانونی باشد، مورد حایت قطعی وی خواهد بود.

این عضو هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران در عین حال اعلام کرد که هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران در استان تهران و همچنین هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران، تاکنون درباره هیچ یک از پرونده‌های مربوط به تخلفات ناشران که از قبل در این دو هیئت در دست بررسی بوده است، تصمیم‌گیری و یا اعلام نظر نکرده‌اند.

همچنین به گفته وی، هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران، از این پس هیچ پروژه‌ای را به صورت خاص و ویژه مورد بررسی قرار نخواهد داد و به صورت پروژه‌ای در خصوص یک یا چند ناشر خاص، تصمیم گیری نخواهد کرد.

نظر شما