شناسهٔ خبر: 11239 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد واحد پژوهشی برای رصد استعدادهای برتر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از سازمان سنجش و آموزش کشور ایجاد یک واحد پژوهشی برای رصد استعدادهای برتر را پیشنهاد کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ رضا فرجی دانا در بازدید از سایت خدمات ماشینی و الکترونیکی و قرنطینه عوامل اجرایی آزمون سراسری کارشناسی ارشد سازمان سنجش آموزش کشور در کرج با مسئولان و عوامل اجرایی آماده سازی سوالات آزمون های سراسری دیدار و گفتگو کرد.

وی در نشستی با اعضای هیئت رئیسه سازمان سنجش آموزش کشور در سخنانی، اظهار داشت: عظمت کار سازمان سنجش آموزش کشور زمانی مشخص می شود که عوامل این سازمان وظیفه انتخاب بهترین ها را در آزمون های سراسری به عهده دارند و مناسب است برای اجرای این امر مهم به جدید ترین روش های انتخاب افراد که در جهان اعمال می شود توجه داشته باشیم.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر ایجاد یک واحد پژوهشی برای رصد کردن روش های انتخاب استعداد های برتر در سطح جهانی به صورت پویا و مستمر و اعمال آن در داخل کشور، گفت: نمی توان همیشه به روش های موجود در انجام امور متکی بود و باید قدری به افق های دور نگریست.

فرجی دانا با تاکید بر اینکه رضایت مندی بستر تحول است، گفت: باید شرایط کاری طوری شود که افراد یقین داشته باشند کارشان دیده می شود و رضایت مندی سبب می شود انگیزه افراد برای فعالیت بیشتر و بهتر دو چندان شود.

در ادامه این نشست، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، رضا محمدی - رئیس مرکز تحقیقات و ارزشیابی و صمد حسینی - معاون اداری مالی این سازمان گزارشی از فعالیت ها و عملکرد سازمان سنجش را ارائه کردند و دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص بهبود کیفیت این سازمان را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۳۹۲ تعداد ۷ آزمون موظفی و ملی، همچنین یکصد و بیست آزمون غیر موظفی و اختصاصی برای سازمان ها و مراکز اجرایی کشور برگزار کرده و در امر توسعه دولت الکترونیک در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

 

نظر شما