شناسهٔ خبر: 11243 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیأت نظارت بر ضوابط نشر بزرگسال و کودک تشکیل شد

سرانجام پس از 3 سال و با روی کار آمدن دولت یازدهم شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای هیأت نظارت بر ضوابط نشر بزرگسال و کودک را معرفی کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای هیات نظارت بر ضوابط نشر بزرگسال و کودک را معرفی کرد. این افراد در هفتصد و چهل و یکمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور روسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی برگزار شد به تایید رسیده و معرفی شدند.

این در حالی است که از مدت‌ها پیش یعنی از دولت دهم(سه سال پیش) انتظارها برای معرفی و ابلاغ احکام اعضای این هیات‌ها ادامه داشت اما احمدی‌نژاد با وجود معرفی اعضای هیأت نظارت بر ضوابط نشر بزرگسال به شورا و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جمهوری هیچ‌گاه نسبت به ابلاغ احکام این اعضا اقدام نکرد.

شب گذشته اما شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای دو هیات نظارت بر ضوابط نشر بزرگسال و کودک را معرفی کرد.

حداقل اعضای این هیات‌های نظارت 5 نفر و حداکثر 10 تا 15 نفر هستند، تا در صورت عدم حضور برخی اعضا جلسات با حدنصاب حاضران برگزار شود.

آقایان احمد واعظی، محمدعلی مهدوی‌راد، محمدتقی سبحانی، رضا مختاری، علیرضا اعرافی، محمود گلزاری، عماد افروغ، علیرضا صدرا، صادق آئینه‌وند، محسن مومنی، علی معلم دامغانی، حسین کچوئیان، محمود آذربایجانی، مهدی خاموشی و خانم فریبا علاسوند اعضای هیات نظارت بر نشر بزرگسال را تشکیل می‌دهند. به استناد ماده 5 مصوبه اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب به عنوان اعضای هیأت نظارت بر ضوابط نشر کتاب بزرگسالان، انتخاب می‌شوند.

طبق این گزارش، جواد محقق، محسن چینی فروشان، مظفری سالاری، عبدالله حسن‌زاده و مهنوش مشیری نیز اعضای هیات نظارت بر نشر کودک هستند.

بر طبق ماده 5 مصوب جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1367 و نظر به حساسیت و جنبه‌های خاص کتاب‌های کودک هیات ویژه‌ای با عنوان «هیات نظارت بر نشر کتاب» متشکل از حداقل پنج تن از افراد صاحب نظر و آگاه به امور تربیتی (از دیدگاه اسلامی) و مسایل خاص کتاب‌های کودکان و بزرگسالان تشکیل شد.

نظر شما