شناسهٔ خبر: 11264 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی مرکز ارزیابی کیفیت در دانشگاه خوارزمی

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی از راه‌اندازی مرکز ارزیابی کیفیت در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ جعفر کیوانی معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: در حوزه آموزش سیاست اصلی ارتقا کیفیت خواهد بود و ایجاد مرکز ارزیابی کیفیت در این حوزه از اولویت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه آموزش مهم‌ترین مأموریت دانشگاه است افزود: سیاست گذاری آموزشی و توسعه رشته گرایش‌ها باید منطبق با نیاز جامعه باشد و نیروی متخصص مورد نیاز جامعه را تأمین کند.

وی تصریح کرد: ایمان و علم دو عنصر پیشرفت انسان در مسیر تعالی و رسیدن به جایگاه در خور و شایسته انسانی است که این امور در سایه آموزش به دست می‌آید و افزایش کمی رشته گرایش‌ها امر مطلوبی است به شرطی که با توسعه کیفی همراه باشد.

کیوانی با اشاره به این مطلب که مرکز ارزیابی کیفیت استانداردها را تعریف و عملکرد را با استانداردهای تعریف شده ارزیابی خواهد کرد، گفت: توانمند سازی اعضای هیأت علمی یکی دیگر از اهداف این حوزه است به طوری که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی درباره روش تدریس، روش یادگیری، روش تحقیق به ویِژه برای اعضای هیأت علمی جوان این امر محقق می‌شود و یکی از ملاک‌های ارتقا و ارزیابی اساتید، شرکت در این کارگاه‌ها خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی از اصلاح فرآیندها و بهینه سازی آنها در انجام خدمات آموزشی خبر داد و افزود: با بازنگری این فرایند امور اضافی و غیر ضروری حذف و در کمترین زمان خدمات آموزشی با کیفیت مطلوب ارائه می‌شوند.

نظر شما